یکه تازی «فملی» در آستانه ۲۲ بهمن؛

رشد ۱۲۱ درصدی حفاری اکتشافی در ملی مس به ثبت رسید

عصر معدن- تداوم رشد عملیات حفاری اکتشافی در شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۴۰۲ منجر به ثبت ارقام جدیدی در این شرکت شد.;

رشد ۱۲۱ درصدی حفاری اکتشافی در ملی مس به ثبت رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مس پرس، رشد عملیات حفاری اکتشافی در شرکت ملی صنایع مس ایران در 10 ماهه سال جاری 35 درصد از اهداف تعیین شده سال 1402 در این شرکت فراتر رفت و منجر به اجرای عملیات حفاری اکتشافی به میزان 333 هزار و 750 متر شد.

    این میزان عملیات حفاری اکتشافی در حقیقت بالاترین میزان رکورد سالانه در تاریخ اکتشافات کشور به شمار می رود و پیش بینی می شود تا پایان سال 1402 بیش از 360 هزار متر حفاری اکتشافی در محدوده های اکتشافی شرکت ملی مس در سطح کشور محقق می شود.

    میزان حفاری اکتشافی تا پایان دی ماه سال جاری معادل 333 هزار و 750 متر ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بیش از دوبرابری را نشان می دهد.

    همچنین انجام مطالعات اکتشافی سطحی (زمین شناسی، ژئوشیمی، توپوگرافی و ژئوفیزیک) در محدوده های مستعد معدنی در مجموع به وسعت بیش از 1300 کیلومترمربع  طی 10 ماهه سال جاری در این شرکت انجام گرفته است.

    تعداد نواحی ثبتی و پروانه های اکتشافی شرکت به 93 فقره رسیده و 14 فقره پروانه اکتشاف جدید به نام شرکت ملی صنایع مس ایران در استان‌های آذربایجان غربی، کرمان، خراسان رضوی و قم اخذ شده است.

    همچنین در زمینه مقایسه مجموع منابع زمین شناسی، شرکت ملی صنایع مس ایران طی سال 1401 و 10 ماه سال 1402 (با در نظر گرفتن آستانه عیاری 15/0 درصد) این منابع از 1/17میلیارد تن به حدود 6/19 میلیارد تن ارتقاء و رشد 5/14 درصدی را نشان می دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر