سعدمحمدی اولویت‌های شرکت مس را اعلام کرد:

هوشمندسازی سیستم مالی و ایجاد شرایط جدید سرمایه‌گذاری

عصر معدن- اردشیر سعدمحمدی اولویت های جدید شرکت ملی صنایع مس ایران را اعلام کرد. به گفته وی، هوشمند سازی سیستم مالی و تغییر ساختار واحدها، از جمله اولویت های این شرکت خواهد بود.;

هوشمندسازی سیستم مالی و ایجاد شرایط جدید سرمایه‌گذاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، مدیرعامل شرکت ملی مس ایران که در مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل این شرکت سخن می گفت، اعلام کرد: آموزش هدفمند، رقابت پذیری و تغییر ساختار واحدها، رفتار مالی مناسب، ایجاد شرایط جدید سرمایه گذاری با محوریت "تولید" در دستور کار شرکت ملی مس قرار خواهد گرفت.

    مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران آموزش هدفمند را از جمله برنامه های خود در این مجموعه خواند و اعلام کرد: ارتقا سطح دانش، استاندارد سازی و به روزرسانی امور با توجه به تغییرات جهانی، امری بدیهی است و در دستور کار شرکت قرار خواهد گرفت.

    سعد محمدی با اعلام اینکه امروز به صورت لحظه ای باید تصمیم های خاص اتخاذ کرد افزود: هوشمند کردن سیستم مالی شرکت مس قطع به‌ یقین اتفاق خواهد افتاد و امیدوارم با همکاری دوستان بتوان به‌صورت آنلاین قیمت تمام‌شده را در لحظه ارزیابی کرد.

    وی ادامه داد: برنامه ریزی برای داشتن رفتار مالی مناسب و توجه به قیمت تمام شده محصول به طور حتم مورد توجه است.

    وی ارتقا سطح تکنیکی و رقابت پذیری واحدهای مرتبط با صنعت مس را مهم دانست و اظهار کرد: واحدها برای این امر،‌ نیاز به تغییر ساختار دارند و ضروری است الگوهای بین المللی را با شرایط اقتصادی کشور تطبیق دهیم.

    نیاز 460 هزار تنی کنسانتره مس

    سعد محمدی گفت: در حال حاضر 460 هزار تن ظرفیت کاتد در شرکت مس وجود دارد و میزان کنسانتره تولیدی یک میلیون و 150 هزار تن است و برای تولید 460 هزار تن کاتد مس، نیاز به یک‌ میلیون 800 هزار تن کنسانتره داریم.

    وی با اعلام اینکه شرکت مس تنها شرکتی است که مواد معدنی در اختیار خودش است گفت: با این تعریف، بحث توازن در تولید از اهمیت بالایی برخوردار است.

    سعدمحمدی توجه به صنایع بالا و پایین دست مس را از دیگر برنامه های خود دانست و افزود: این مجموعه باید شرایط جدید را برای سرمایه گذاری جدید فراهم کند.

    وی "تولید" را به عنوان محور اصلی برنامه های شرکت مس اعلام کرد و گفت: بحث ارتقا سطح سهام شرکت در بورس از وظایف جدی ما خواهد بود که باید به صورت علمی و فنی صورت گیرد.

    مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که در کشور آمریکا تقریباً سال 2.75 میلیارد دلار برداشت ماده معدنی صورت می‌گیرد اظهار داشت: با فرآوری ماده معدنی تقریباً 872 میلیارد دلار درآمد حاصل می‌شود که حدود 1.3 درصد تولید ناخالص داخلی آمریکا است. وی افزود: زمانی که به مواد مورد مصرف مورد صنایع تبدیل می‌شود این عدد به 2140 میلیارد دلار ارتقا می‌کند.

    سعدمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ارزش منابع طبیعی دنیا حدود 310 تریلیون دلار است و در حال حاضر میزان ارزش برداشت از این منابع 8 تریلیون دلار است.

    مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران با بیان اینکه گردش مالی صنایع معدنی و معادن دنیا 2200 میلیارد دلار است افزود: مس جزو 7 عنصری است که 6 درصد از گردش مالی در دنیا را به خود اختصاص داده است.

    بنی اسدی راد: صنعت مس، محور فعال جبهه اقتصادی است

    در ادامه مراسم مدیرعامل سابق شرکت ملی مس نیز طی سخنانی گفت: صنعت مس محور فعال جبهه اقتصادی است و نقش موثری در شاخص های اقتصادی دارد.

    محمدرضا بنی اسدی راد افزود: بسیار خرسندم که خانواده پرتلاش و با انگیزه شرکت مس، گام های اساسی در حوزه های مختلف برداشت و در نهایت رکوردهای چشمگیر در تولید و فروش به ثبت رسید.

    وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در طول مدیریت خود گفت: تولید، توسعه و بومی سازی استراتژی ما در شرکت ملی مس بود که در نهایت دستاوردهای قابل توجهی را به همراه داشت.

    بنی اسدی راد با تاکید بر جذب سرمایه گذاری در حوزه مس به منظور دستیابی به افق 1404 گفت: امیدوارم با حضور مدیرعامل جدید شرکت مس که فرد شناخته شده حوزه معدن و صنایع معدنی است، بیش از پیش شاهد موفقیت های این مجموعه باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر