اعلام آمادگی صنایع مس برای فعال کردن معادن نیمه فعال و غیرفعال کرمان

عصر معدن- محمدجواد فدائی در شورای معادن استان کرمان بر رفع مشکلات موجود در رونق تولید تاکید کرد و افزود: اقدام شرکت مس برای راه اندازی کارخانه اسید سولفوریک در سرچشمه و خاتون آباد قابل تقدیر است.;

اعلام آمادگی صنایع مس برای فعال کردن معادن نیمه فعال و غیرفعال کرمان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی کارخانه اسید سولفوریک در سرچشمه و خاتون آباد، بخشی از اسید تولیدی صادر می شود و لازم است برنامه زمانبندی احداث اسید فسفریک و کود فسفاته را ارائه کند تا ارزش افزوده و مشکلات ناشی از نگهداری اسید سولفوریک را نداشته باشیم.

    وی افزود: با راه اندازی کارخانه اسید سولفوریک در سرچشمه و خاتون آباد، بخشی از اسید تولیدی صادر می شود و لازم است برنامه زمانبندی احداث اسید فسفریک و کود فسفاته را ارائه کند تا ارزش افزوده و مشکلات ناشی از نگهداری اسید سولفوریک را نداشته باشیم.

    وی گفت: شرکت مس موظف است ظرف سه ماه آینده گزارش زیست محیطی که مشاور ارائه می کند را به محیط زیست و کارگروه مربوطه ارائه دهد و در ادامه ظرف سه ماه آینده تعداد دامداری های غیر فعال را زیر نظر جهاد کشاورزی به 40 دامداری رسانده و نیازهای مورد نظر را تامین کند.

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به این مطلب که کارخانه اسید سرچشمه پس از سال ها آماده و راه اندازی شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه حجم تولید سالانه این کارخانه بیش از 600 هزار تن و ظرفیت ذخیره سازی آن 50 هزار تن است لازم است برنامه ریزی های جدید برای ایجاد کارخانه کود فسفاتیک صورت گیرد تا ضمن ایجاد اشتغال و استفاده از اسیدهای یاد شده، از هزینه کرد ارز در این حوزه جلوگیری شود.

    محمدرضا پورابراهیمی تصریح کرد: ایجاد کارخانه اسید سرچشمه می تواند منشا آلایندگی جدید شود و برای رفع این موضوع باید زمانبندی دقیقی برای ایجاد کارخانه های تولید کودهای فسفاتیک صورت گرفته و پیگیری شود.

    وی با اشاره به اینکه بخشی از حساب  های شرکت های بزرگ از جمله مس و گل گهر به استان آمده و گام خوبی  است، ادامه داد: بخشی از منابع این شرکت ها به استان آمده و گردش مالی بهتر شده اما هنوز حکم قانون به صورت کامل اجرایی نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر