سعدمحمدی:

برای پیشبرد طرح‌های توسعه نیاز به افزایش سرمایه داریم/ افزایش سرمایه فملی تا سه ماه آینده

عصر معدن- اردشیر سعدمحمدی گفت: با توجه به تحریم‌ها و محدودیت شرکت مس در دسترسی به بازارهای مالی جهانی و جذب فاینانس‌های مختلف، عملیاتی کردن افزایش سرمایه گامی مؤثر در پیشبرد طرح‌های توسعه و ارتقای جایگاه شرکت در اقتصاد کشور و بین شرکت‌های بزرگ معدنی دنیا است.;

برای پیشبرد طرح‌های توسعه نیاز به افزایش سرمایه داریم/ افزایش سرمایه فملی تا سه ماه آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس با بیان این مطلب اظهار داشت: بنا به مصوبه مجمع عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران بخشی از سود سال مالی 97 به افزایش سرمایه اختصاص می‌باید که هم‌اکنون در حال انجام امور قانونی و تهیه گزارش‌های توجیهی و کسب مجوزهای لازم از سازمان بورس هستیم که امیدواریم حداکثر تا سه‌ماه آینده عملیاتی شود.

    مدیرعامل شرکت مس با تأکید بر این‌که در زمان طلایی برای توسعه قرار داریم گفت: یکی از مطمئن‌ترین و سهل‌وصول‌ترین راه‌ها برای تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ در شرایط فعلی کشور افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته است.
    به گفته سعد محمدی افزایش سرمایه شرکت مس از محل سود انباشته حداقل 30 درصد خواهد بود تا با تزریق منابع مالی بیشتر به طرح‌های توسعه، زمان بهره‌برداری آنها کوتاه‌تر شود.
    مدیرعامل شرکت مس با تأکید بر این‌که در 5 سال گذشته، شرکت‌های معدنی دنیا در بخش تولید کنسانتره سرمایه‌گذاری کرده‌اند گفت: شرکت مس مطابق با الگوهای توسعه در شرکت‌های معدنی دنیا، سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش اکتشافات و افزایش ظرفیت کنسانتره را به‌عنوان نقشه راه‌ خود ترسیم کرده است.

    وی افزود: بهره‌برداری از طرح‌های توسعه درآلو، دره‌زار و چاه فیروزه سه طرح مهمی هستند که با بهره‌برداری از آنها حداقل 400 هزار تن به ظرفیت کنسانتره شرکت مس افزوده می‌شود.
    مدیرعامل شرکت مس عنوان کرد: بدون شک باید طی 5 سال آینده مسیر توسعه در شرکت مس باید با سرعت بیشتری طی شود تا از گردونه رقابت جهانی جا نمانیم.

    وی با اشاره به افزایش 30 درصدی مصرف خودروهای الکتریکی طی سال‌‌های آینده و سرمایه‌گذاری 4 تریلیون دلاری کشورهای بزرگ دنیا در زیر‌ساخت‌ها اظهار داشت: همه این موارد شواهدی محکم هستند که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در صنعت مس سود خوب و مطمئنی را در آینده نصیب سهامداران می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر