عبور تولیدات شرکت مس از برنامه ۹ ماهه؛

رشد ۵۷ درصدی فروش شرکت مس در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری

عصر معدن- دکتر امیر خرمی‌شاد، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، از رشد ۵۷ درصدی فروش این شرکت در ۹ ماهه اول سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بازار سرمایه و تحقق برنامه‌های تدوین‌شده در عملکرد ۹ ماهه تولید این شرکت خبر داد.;

رشد ۵۷ درصدی فروش شرکت مس در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مس پرس، دکتر امیر خرمی‌شاد در تشریح عملکرد 9 ماهه تولید شرکت ملی صنایع مس ایران، از رشد فروش داخلی و خارجی این شرکت در 9 ماهه اول سال جاری خبر داد و تصریح کرد: میزان فروش داخلی محصولات شرکت ملی مس، در 9 ماهه ابتدایی سال جاری، به میزان 695 هزار میلیارد ریال بوده و میزان فروش صادراتی این شرکت نیز، 212 هزار میلیارد ریال بوده است.

    وی افزود: بنابراین مجموع درآمد شرکت ملی مس در بازار سرمایه، بیش از 907 هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به فروش 575 هزار میلیارد ریالی در مدت مشابه سال گذشته، بیش از 57 درصد رشد داشته است.

    وی همچنین از رشد سه ‌درصدی کنسانتره مس و اسیدسولفوریک و رشد دو ‌درصدی برنامه تولید سنگ سولفوری نسبت به برنامه تا پایان آذرماه خبر داد.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین اظهار کرد: میزان کل استخراج، اکسید و باطله، لجن آندی، مفتول و کنسانتره مولیبدن از ابتدای سال تا روز 30 آذر سال جاری نسبت به برنامه به ترتیب 11 درصد، 14 درصد، 11 درصد، 43 درصد و 56 درصد رشد داشته است.

    وی افزود: برای تحقق این میزان از رشد تولید، اقدامات متعددی از جمله افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف شرکت، به کارگیری فناوری‌های جدید در فرایند تولیدو تربیت و آموزش نیروی انسانی متخصص انجام شده است.

    دکتر خرمی‌شاد یادآور شد: عملکرد 9ماهه سال 1402 نشان می‌دهد که در میزان کل استخراج، اکسید و باطله، لجن آندی، مفتول و کنسانتره مولیبدن از ابتدای سال جاری تا روز 30 آذرماه به ترتیب تولید 207 میلیون و 949 هزار تن، 165 میلیون و 643 هزار تن، 698 هزار تن، 19 هزار و 345 تن و 9 هزار و 821 تن به ثبت رسیده است.

    وی همچنین میزان تولید کنسانتره مس، اسیدسولفوریک و سنگ سولفوری را تا پایان آذرماه سال جاری به ترتیب 992 هزار و 282 تن، 652 هزار و 693 تن و 42 میلیون و 306 هزار تن اعلام کرد.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، در پایان از تلاش جهادی همه کارکنان این شرکت تقدیر کرد و گفت: بدون شک با ادامه تلاش‌ و مجاهدت کارکنان شرکت مس، شاهد دستاوردهای بیشتری در آینده خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر