عملکرد عالی فملی در تولید؛

رشد ۲۶درصدی تولید کاتد در ۴ماهه نخست امسال

عصر معدن- مدیرعامل شرکت مس با اشاره به عملکرد عالی تولید شرکت مس طی ۴ ماهه نخست سال جاری گفت: این شرکت تا پایان تیرماه موفق به ثبت رشد ۲۶درصدی تولید کاتد مس شد. بر این اساس میزان تولید این محصول با افزایش ۱۸هزار تنی نسبت به برنامه به ۹۰ هزار ۵۰۰ تن رسید.;

رشد ۲۶درصدی تولید کاتد در ۴ماهه نخست امسال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس با اعلام این خبر افزود: علاوه بر این بررسی عملکرد ماهانه فملی نشان می‌دهد که این شرکت در تیرماه با رشد 22درصدی نسبت به برنامه 23 هزار تن کاتد تولید کرده است.
    سعدمحمدی با تأکید بر این‌که در سال جاری تمام برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مبتنی بر خلق رکورد تازه‌ای در تولید کاتد است گفت: این شرکت طی 4ماهه نخست سال جاری 117هزار و 563 تن آند تولید کرده که نسبت به برنامه 89 هزار 381تنی  رشدی 17 درصدی داشته است.
    وی تصریح کرد: همچنین عملکرد تولیدی شرکت در تولید آند نشان می‌دهد که تولید این محصول در تیرماه هم، افزایشی 19درصدی داشته است.
    مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که میزان تولید مس محتوی معدنی به‌عنوان شاخص کلی و اساسی تولیدات شرکت مس طی این بازه زمانی از رشد 5درصدی برخوردار شده و به رقم 102هزار و 486 تن رسیده است گفت: تولید ماهانه مس محتوی معدنی شرکت مس نشان‌دهنده رشد 8درصدی است به‌طوری‌که تولید این محصول در تیرماه با افزایش 2هزار تنی به رقم 25 هزار 375 تن رسید.
    به گفته مدیرعامل شرکت مس تولید کنسانتره مس نیز طی این دوره‌ زمانی، رشد 5درصدی را تجربه کرده است؛ به‌طوری‌که در طی این مدت، شرکت مس 400 هزار و 680 تن نسبت به برنامه تعریف‌شده 381هزار و 903تنی، کنسانتره مس تولید کرده است. افزون بر این، تولید کنسانتره مس در تیرماه از رشد 10 درصدی نسبت به برنامه برخوردار شد و به رقم صد و یک هزار تن رسید.
    وی با بیان این‌که برنامه تعیین‌شده برای برداشت سنگ سولفوری نیز تا پایان تیرماه سال جاری از مجتمع‌های مس سرچشمه، میدوک و سونگون 17میلیون و 578هزار تن بوده گفت: این در حالی است که عملکرد تولیدی این محصول هم نشان‌دهنده افزایش 1 میلیون تنی در برداشت است که به رقم  18میلیون و 461هزار تن رسید و درنهایت رشد 5درصدی را به همراه داشت.
    مدیرعامل شرکت مس ادامه داد: بر اساس این گزارش، بررسی عملکرد تولیدی سنگ سولفور در تیرماه نشان‌دهنده است که برداشت این ماده معدنی طی ماه گذشته هم 15درصد رشد داشته است.
    رشد 89 درصدی درآمد و 174درصدی سود نسبت به بهار سال 97
    مدیرعامل شرکت مس در ادامه به انتشار اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای 3ماهه منتهی به خردادماه سال جاری در کدال اشاره کرد و گفت: عملکرد سه‌ماهه فملی نشان می‌دهد این شرکت در دوره 3 ماهه سال جاری رشد 89درصدی در درآمدها داشته و توانسته 4964 میلیارد تومان فروش داشته باشد.  همچنین طی سه‌ماهه نخست سال جاری، شرکت مس سود 3139 میلیاردتومانی را محقق کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 174درصدی داشته است.
    وی با اشاره به افزایش 21درصدی بهای قیمت تمام‌شده در فصل نخست سال جاری نسبت به بهار پارسال گفت: ولی این رشد عمدتاً ناشی از هزینه‌‌های ناشی از افزایش قیمت ارز بوده است و در مقابل رشد 89 درصدی درآمدها تأثیر زیادی بر کاهش سود شرکت نداشته است؛ به‌طوری‌که حاشیه سود ناخالص از 51 درصد در سه‌ماهه نخست سال گذشته به 69 درصد در پایان فصل نخست امسال رسیده است.
    به گفته سعد محمدی مبلغ حاصل از فروش صادراتی شرکت مس در سه‌ماهه بهار سال جاری معادل کل مبلغ صادراتی سال مالی گذشته است؛ به‌طوری‌که درآمد حاصل از فروش صادراتی شرکت در این بازه زمانی به 2134 میلیارد تومان رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر