روایت ناخوانده چهل سال جهاد در صنعت با حضور مهندس اردبیلی

آیین گرامیداشت نخستین مدیرعامل شرکت ملی مس برگزار شد

عصر معدن- مراسم «روایت ناخوانده چهل سال جهاد و مقاومت در صنعت» با هدف گرامیداشت شخصیت کم‌نظیر و ارزشمند آقای مهندس محمد هادی اردبیلی نخستین مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی برگزار شد.;

آیین گرامیداشت نخستین مدیرعامل شرکت ملی مس برگزار شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مس پرس، مراسم «روایت ناخوانده چهل سال جهاد و مقاومت در صنعت» با هدف گرامیداشت شخصیت کم‌نظیر و ارزشمند آقای مهندس محمد هادی اردبیلی نخستین مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران عالی رتبه و اسبق شرکت مس، مسئولان و شخصیت‌های برجسته در حوزه صنعت و تولید، معاونان و مدیران شرکت مس و مجتمع‌های تولیدی شنبه سوم تیرماه برگزار شد.

    در این مراسم دکتر علی رستمی ضمن خیر مقدم به مهمانان و شرکت‌کنندگان با اشاره به شخصیت اثرگذار مهندس اردبیلی پدر صنعت مس کشور، گفت: نهایت سپاس را دارم که مهندس اردبیلی برای بار دیگر به ما شاگردان‌شان فرصت دادند تا در شرکت مس که حکم خانه ایشان را دارد، در خدمت‌شان باشیم.
    وی با بیان این که فرصت را غنیمت شماریم تا از زحمات و خدمات صادقانه و انقلابی ایشان در طی 4 دهه گذشته قدردانی کنیم، افزود: در این مدت  سعی کردیم که سربازان و شاگردان خوبی باشیم و امیدوارم بتوانیم پر قدرت راه ایشان را ادامه دهیم.
    مدیرعامل شرکت ملی مس این اقدام را سرآغاز مسیری دانست تا بتوان از زحمات مدیران و بزرگانی که در صنعت مس خدمت کرده‌اند قدردانی کرده و مانع از فراموش شدن اقدامات اثرگذار آنها شد.
    دکتر رستمی افزود: باید بدانیم که اگر همانند مهندس اردبیلی، 40 سال در سنگر دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی بایستیم و مبارزه کنیم، قطعاً گروه‌هایی خواهند بود که قدردان این زحمات باشند و این راه را ادامه دهند.
    وی با ذکر خاطره‌ای از نخستین مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: در سال 1387 و 1388 توفیق شاگردی جناب مهندس اردبیلی را داشته‌ام، روزی از ایشان سئوال کردم در این ماموریتی که به من محول کرده‌اید وظیفه‌ام چیست، ایشان آیه شریفه‌ای را ذکر کردند که فرمان خدا به حضرت ابراهیم بود.  «وَطَهِّرْ بَیْتِیَ لِلطَّائِفِینَ وَالْقَائِمِینَ وَالرُّکَّعِ السُّجُودِ »خانه من را پاک کن برای طواف‌کنندگان و قیام‌کنندگان در راه خدا. معنای آن جهاد در مقابل معاندین، مفسدین، مخالفین و ضدانقلابیون بود.  
    در ادامه مهندس سید مجید هدایت رئیس هیات مدیره شرکت ملی مس نیز با توصیف شخصیت کم‌نظیر مهندس اردبیلی او را مردی انقلابی و یار امام خواند و افزود: درس بزرگی که امام بزرگوار به ما آموختند این بود که ما می‌توانیم. پیش از انقلاب این مسیر ناهموار بود اما با پشت سر گذاشتین فراز و نشیب‌ها و تلاش افراد اثرگذار و جهادی مانند مهندس اردبیلی این مسیر هموار و شرایط دگرگون شد.
    رئیس هیات مدیره شرکت ملی مس بیان کرد: اگر تلاش‌های‌مان امروز در کشور دستاوردهایی را به دنبال داشته و به آنها می‌بالیم به طور قطع به خاطر این بوده افرادی که جلودار بودند با درک درست فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب در مسیر درست و مستقیم حرکت کردند و جوانمردانه در برابر مخالفت‌ها و انتقادات ایستادند.
    مهندس هدایت با بیان این که مهندس اردبیلی در سنگرهای مختلف حضور داشته و خدمت کرده‌اند، اظهار کرد:  در این راستا می‌توان به فعالیت‌های وی در حوزه دیپلماسی و بین‌الملل اشاره کرد که به عنوان دیپلمات زندگی ساده‌ای داشتند و در توسعه تفکر اسلامی و تشیع حتی در حوزه فرامرزی تلاش بسیاری کرده‌اند.
    وی در ادامه با یادآوری افتخارات مهندس اردبیلی و اقدامات تحسین‌برانگیز نخستین مدیرعامل شرکت مس گفت:  در زمینه ذخایر منابع معدنی رتبه 5 جهان را کسب کرده‌ایم اما در زمینه تولید رتبه 18 را دارا هستیم. امروز متاسفانه علی‌رغم تلاش‌های صورت‌گرفته تولید را به مرز 300 هزار تن رسانده‌ایم و قصد داریم در قالب یک طرح بزرگ و انقلابی آن را به یک میلیون تن کاتد برسانیم.
    در ادامه مهندس اردبیلی با بیان این که دکتر علی رستمی جانشین شایسته و برحقی برای ما هستند  و عملکردشان در هموار کردن مسیر رشد و ترقی صنعت مس باعث افتخار است، گفت: انشاا... به یاری خداوند رونق و پیشرفت صنعت مس به سرمنزل واقعی خواهد رسید.
    وی افزود: اعتقاد دارم که واقعاً در این مقطع حیاتی، حضور مهندس هدایت در نقش ریاست هیات مدیره و دکتر علی رستمی به عنوان مدیرعامل بسیار حائز اهمیت است.
    مهندس اردبیلی با تاکید بر این که رسیدن به تولید یک میلیون تن کاتد شدنی است، اظهار کرد: در طی این مدت با زحمات این عزیزان پروژه‌های توسعه‌ای کلید زده شده و امیدوارم به زودی شاهد راه‌اندازی این پروژه‌ها باشیم.
    در ادامه مراسم همچنین پیام قدردانی وزیر صنعت، معدن و تجارت از مهندس اردبیلی نخستین مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز قرائت شد.
    در بخشی از این پیام آمده: «بیش از چهل سال است مجاهدت مستمر و خستگی‌ناپذیر در هر میدانی که در آن احساس تکلیف و وظیفه می‌کرد، به ویژه میدان صنعت موجب می‌شود نام ایشان در پهنه آسمان صنعت و مقاومت این کشور بدرخشد. امید که با چشم داشتن به این ستاره ها به عنوان مفاخر ملی راه را پیدا کنیم و در مسیرش باشیم.»
    همچنین شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی حاضر در مراسم با بیان خاطراتی از دوران همکاری و مدیریت مهندس اردبیلی از شخصیت برجسته ایشان تجلیل به عمل آوردند.
    در ادامه دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و مهندس هدایت رئیس هیات مدیره شرکت ملی مس در حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله دکتر عبدالحسین روح‌الامینی، دکتر مالک شریعتی و دکتر فاطمه قاسمپور نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مهندس موسوی معاون وزیر صمت، مهندس بیگدلی معاون وزیر امور خارجه،  مدیران عالی رتبه و اسبق شرکت مس و همچنین شخصیت‌های برجسته در حوزه صنعت و تولید، با اهدای لوح یادبود و تابلوی نقاشی سیاه‌قلم تصویر مهندس اردبیلی، از ایشان و خانواده محترم‌شان قدردانی کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر