گزارش عملکرد شرکت ملی مس طی نیمه نخست امسال

عصر معدن- عملکرد صنعت مس ایران در نیمه نخست سال جاری (از ابتدای سال تا ۲۶ شهریور ماه)، نشان می‌دهد علاوه بر اینکه صنعت مس ایران در تولید، استخراج و فروش رشد نسبت به سال گذشته عملکردی صعودی داشته که طی این مدت از برنامه‌های خود برای سال ۱۴۰۱ نیز ۱۱ درصد پیش است.;

گزارش عملکرد شرکت ملی مس طی نیمه نخست امسال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، طبق گزارش عملکرد ارائه شده از سوی شرکت ملی مس ایران، از ابتدای سال جاری تا روزهای پایانی شهریور ماه (26 شهریورماه) این شرکت 11 درصد از برنامه‌های خود بیشتر پیش رفته و نسبت به مدت مشابه سال 1400 نیز عملکرد بهتری داشته است.

    تولید کنسانتره مس با رشد بالغ بر 1.4 درصدی از 587 هزار و 418 تن در مدت مشابه سال گذشته به  596 هزار 227 تن رسیده است که هفت درصد هم برنامه تولیدی سال جاری بیشتر است. 

    همچنین تولید لجن آندی 28 درصد و اسید سولفوریک 29 درصد در سال جاری نسبت به برنامه تولید شش ماهه 1401 پیش است. کاتد نیز در این مدت شش درصد بیشتر از برنامه‌ریزی‌ها تولید شده است. 

    طبق اعلام شرکت ملی مس ایران، رشد کاتد تولیدی نسبت به برنامه تحقق یافته در حالیست که حدود 11 هزار تن قراضه مس در کارخانه‌های ذوب کمتر از مدت مشابه سال گذشته مصرف شده و این به معنای یک دستاورد برای صنعت مس محسوب می‌شود.

    بر اساس این گزارش، فروش داخلی این صنعت نیز 44 درصد رشد داشته است. ارزش ریالی ثبت شده حاصل از فروش شرکت ملی مس ایران، تا 26 شهریورماه معادل 516 هزار و 419 میلیارد ریال  بوده که در مقایسه با ارزش فروش در مدت مشابه سال 1400، رشد 19 درصدی را ثبت کرده است.

    این در حالیست که قیمت جهانی مس افت 25 درصدی داشته، اما در مجموع مس ایران در زمینه فروش داخلی و خارجی 26 درصد از برنامه جلوتر پیش رفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر