وزیر کشور در مجتمع مس سرچشمه عنوان کرد

توسعه مس، از اولویت‌های مهم اقتصادی دولت سیزدهم

عصر معدن- وزیر کشور روز دوشنبه ۶ شهریورماه در جریان بازدید از مجتمع مس سرچشمه، توسعه صنعت مس را یکی از اولویت‌های مهم دولت برشمرد.;

توسعه مس، از اولویت‌های مهم اقتصادی دولت سیزدهم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مس پرس، دکتر احمد وحیدی وزیر کشور در بازدید از معدن مس سرچشمه و افتتاح فاز نخست شرکت رهاورد در جمع خبرنگاران افزود: برنامه‌های توسعه‌ای مس به‌طور جدی در دستور کار قرار گرفته و روش‌های ارزشمندی برای استحصال این ماده معدنی تعریف شده است.

    وی اظهار کرد: مس سرچشمه ظرفیت اقتصادی مهمی در کشور است که سالانه تا 130میلیون تن استخراج  دارد و این ظرفیت در طرح‌های آینده باید به چندبرابر توسعه پیدا کند.

    وزیر کشور با بیان این‌که ظرفیت کاتدی مس سرچشمه نیز ظرفیت بسیار مهم دیگری است که با راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی می‌تواند ارزش‌افزوده فراوانی داشته باشد، گفت: همچنین مواد همراه این خاک معدنی هم بسیار ارزشمند است و استحصال آن‌ها هم می‌تواند ظرفیت اقتصادی مهم دیگری باشد که همه این‌ها از سرچشمه ظرفیت بزرگی می‌سازد که نقش بزرگی در اقتصاد ایران ایفا می‌کند.

    دکتر وحیدی عنوان کرد: براساس گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولان شرکت مس،‌ در مس سرچشمه 9.2میلیارد تن ذخایر شناسایی شده که ظرفیت ارزشمندی است و با به میدان آوردن 4میلیارد تن دیگر که هنوز روی آن کار نشده، می‌توان ظرفیت‌ بزرگی ایجاد کرد.

    وزیر کشور درباره اولویت‌های متعدد اقتصادی دولت اظهار داشت: مس یکی از اولویت‌های مهم اقتصادی دولت است زیرا یک ظرفیت بزرگ ا‌ست و برنامه توسعه آن به‌طور جدی در دستور کار  است و منابع درآمدی ارزشمندی در مس می‌تواند استحصال شود.

    وحیدی گفت: یکی از کارهای خوبی که می‌تواند در مس سرچشمه صورت گیرد این است که شرکت‌های مختلفی بتوانند در اینجا فعال باشند و بخش‌هایی از کار را برعهده بگیرند؛ یکی از این شرکت‌ها که پیش‌قدم شده، مرتبط با شهرداری رفسنجان است که ابتکار به خرج داده‌اند و فعالیت‌هایی را برعهده گرفته‌اند که می‌تواند محل درآمد خوبی برای شهرداری و شهر رفسنجان باشد.

    وی افزود: فاز نخست شرکت رهاورد مس با هدف ایجاد درآمد پایدار برای شهر رفسنجان با مشارکت شهرداری رفسنجان و صندوق بازنشستگی مس افتتاح شد که در این فاز 200میلیارد تومان هزینه شده و برای 300نفر هم اشتغالزایی شده است.

    وزیر کشور گفت: فاز دوم این طرح نیز در آینده با اعتبار 500میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای 300نفر راه‌اندازی خواهد شد و درآمد حاصل از این طرح، صرف امور شهری در رفسنجان می‌شود.

    دکتر وحیدی عنوان کرد: شهرداری رفسنجان می‌تواند بخشی از ظرفیت‌های خودش را که مورد استفاده نیست به اینجا بیاورد و درآمدهایی برای ساخت شهر و توسعه شهرسازی در رفسنجان داشته باشد.

    وی درباره اولویت‌های متعدد اقتصادی دولت اظهار داشت: مس یکی از اولویت‌های مهم اقتصادی دولت به شمار می‌رود زیرا یک ظرفیت بزرگ ا‌ست و برنامه توسعه آن به‌طور جدی در دستور کار  است و منابع درآمدی ارزشمندی در مس می‌تواند استحصال شود.

    بر اساس این گزارش، در جریان بازدید وزیر کشور از مجمتع مس سرچشمه، دکتر امیر خرمی‌شاد مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در گفت‌وگوی تلفنی با دکتر احمد وحیدی ضمن خیر مقدم و خداقوت به ایشان، گزارشی درخصوص آخرین عملکرد تولیدی شرکت مس ارائه داد.

    دکتر خرمی‌شاد همچنین در جریان گفت‌وگو با وزیر کشور، اهم طرح‌های توسعه و چشم‌انداز تولیدی شرکت در سال‌های آتی در مجتمع مس سرچشمه و سایر مجتمع های تولیدی در استان کرمان و آذربایجان شرقی را تشریح کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر