در راستای استفاده از ظرفیت نخبگان کشور؛

موافقت نامه همکاری مشترک شرکت ملی مس با بنیاد ملی نخبگان امضاء شد

عصر معدن- با امضای موافقت نامه همکاری مشترک میان شرکت ملی صنایع مس ایران و بنیاد ملی نخبگان بر حمایت و استفاده از ظرفیت نخبگان کشور حسب نیازهای صنعت مس تاکید شد.;

موافقت نامه همکاری مشترک شرکت ملی مس با بنیاد ملی نخبگان امضاء شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزاش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مس پرس، این مراسم با حضور دکتر امیر خرمی شاد، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، دکتر سید سلمان سید افقهی، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و جمعی از معاونان و مدیران دو مجموعه روز دوشنبه 2 بهمن ماه برگزار شد.

    در این مراسم، دکتر امیر خرمی شاد، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، با بیان این که آرزو دارد روزی به جای صادرات کاتد، شاهد واردات کاتد در کشور باشیم، گفت: یعنی به قدری به سمت صنایع پایین دستی حرکت کنیم که ارزش افزوده در آنجا متمرکز شده و از سویی به عنوان وارد کننده کاتد مطرح شویم؛ این امر مستلزم استفاده از دانش و علم است.

    وی با اشاره به توانمندی های بالای شرکت ملی مس افزود: اما نقاطی هم هست که نیاز به ترمیم و اصلاح دارد که به طور قطع با حرکت به سمت دانش می توان آنها را مرتفع ساخت.

    دکتر خرمی شاد با ابراز خرسندی از امضای این موافقت نامه همکاری گفت: ان شاء الله بتوانیم با این اقدام مسیری را برای ورود نخبگان کشور به شرکت ملی صنایع مس ایران باز کنیم.

    وی اظهار کرد: آئین نامه جذب نخبگان در شرکت مس قرار است مورد بازنگری قرار گیرد و با همکاری بنیاد ملی نخبگان امیدواریم بتوانیم از محل توانمندی شناسایی نخبگان، مسیر دست یابی به جوانان با استعداد، با هوش و نخبه کوتاه‌تر شود.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: امیدوارم با امضای این تفاهم نامه این مسیر سبز برای شرکت مس باز شود و بتوانیم از توانمندی عزیزان نخبه و با استعداد استفاده کنیم.

    وی با اشاره به این که فرار مغزها و جداشدن افراد نخبه از کشور یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: یکی از راه های جلوگیری از این اتفاق، باز کردن مسیر برای حضور افراد خلاق و با استعداد در صنعت است. به طور قطع حضور این افراد در شرکت مس می تواند منافع سهامدار و کشور را حفظ سازد.

    دکتر خرمی شاد با تاکید بر سرعت بخشیدن در اجرای این موافقت نامه همکاری مشترک، گفت: امیدوارم این اتفاق فتح بابی باشد برای حل مشکلات شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین جذب جوانان نخبه و با استعداد از طریق بنیاد ملی نخبگان.

    *نگاه مدیرعامل شرکت مس به مقوله جذب نخبگان قابل تقدیر است

    در ادامه این مراسم، دکتر سید سلمان سید افقهی، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، نیز ضمن ابراز خوشحالی از همکاری با شرکت ملی صنایع مس ایران، گفت: ان شاء الله  بتوانیم با کمک همدیگر از ظرفیت نخبگان در صنعت کشور به ویژه شرکت مس استفاده کنیم.

    وی با بیان این که معادن مس ثروت خدادادی هستند و باید از این ظرفیت استفاده کرد، گفت: برخی از کشورهای پیشرفته علی رغم نداشتن ظرفیت بالا در زمینه معادن مس، آمار صادراتشان در حوزه صنایع پایین دستی مس ارقام قابل توجهی را نشان می دهد.

    قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ضمن قدردانی از نگاه ویژه دکتر خرمی شاد به مقوله استفاده از نخبگان و ضرورت دانش بنیان کردن این حوزه، گفت: نقش افرادی که خلاق هستند و توانمندی حل مسئله را دارند بی بدیل است و به طور قطع می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

    وی در ادامه به تجهیزات مورد نیاز شرکت مس که بخشی قابل ملاحظه ای از آن امکان ساخت و تولید درداخل را دارد اشاره کرد و افزود: از ابزار آلاتی که در بخش جا به جایی مواد معدنی مورد نیاز است تا ایجاد زنجیره ارزش افزوده مس و استفاده از فرآیند های استخراج فلزات گران بها می توانیم با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

    دکتر سید افقهی در ادامه حاشیه سود صنعت مس را موضوع مهمی بر شمرد و گفت: حتی می توان آن را در مقیاس کوچک توسعه داد و همچنان سود ده باشد.

    وی در راستای فرمایشات مقام رهبری تولید در صنعت مس را یکی از میادین مهم اثر و عمل دانست و همکاری طرفین برای استفاده از جوانان با استعداد و نخبه به منظور ساخت تجهیزات پیشرفته و افزایش بهره وری در شرکت مس را همکاری مثال زدنی توصیف کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر