قائم مقام معاونت ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه های کشور :

محصولات ریلی مورد نیاز کشور از ذوب آهن اصفهان تامین می شود

عصر معدن- عباس خطیبی انفرادی قائم مقام معاونت ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های کشور وابسته به وزارت راه و شهرسازی همراه با نمایندگان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و جمعی از مدیران و کارشناسان وزارت راه و شهرسازی در روز دوشنبه نهم مهرماه سال جاری ضمن بازدید از خط تولید ریل ذوب آهن اصفهان ، با منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و دیگر مسئولین این شرکت دیدار و گفتگو کردند.;

محصولات ریلی مورد نیاز کشور از ذوب آهن اصفهان تامین می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، عباس خطیبی در این دیدار با ابراز خرسندی از همکاری های مشترک و تاریخی ذوب آهن اصفهان و وزارت راه و شهرسازی و نیاز خطوط ریلی کشور به ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان یادآور شد : ذوب آهن اصفهان قابلیت ها و توانمندی های خوبی داشته و تولید ریل توسط این شرکت از موفقیت های بزرگ اخیر صنعت کشور است و حضور وزارت راه و شهرسازی برای خرید محصولات ریلی آغاز راه گسترش ارتباطات دوجانبه بوده و راه و شهرسازی کشور نیز به لحاظ مصرف بالای محصولات فولادی در پروژه های مختلف راه آهن خریدار دیگر محصولات این شرکت بوده ولازم است این ارتباط بیشتر از گذشته شود.
    وی با اشاره به بازدید خود و هیات همراه از ذوب آهن اصفهان افزود: از آغاز اقدامات مربوط به تولید ریل در ذوب آهن اصفهان ، راه آهن کشور به عنوان متقاضی محصولات ریلی ، پیگیر تولید و تست موفقیت آمیز این محصولات بر اساس استانداردهای جهانی بوده و خوشبختانه هم اکنون این امر محقق شده است .
    وی افزود : در بازدید فعلی خود از مراحل تهیه شمش و تست های لازم بر روی محصولات ریلی در خط تولید ذوب آهن به اطمینان بیشتر رسیدیم و امیداست  قدم های بعدی با سرعت بیشتر دنبال شود .
    عباس خطیبی همچنین گفت : با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید ریل ملی و استفاده از کالاهای ایرانی و شعار سال جاری در تلاش هستیم که وظیفه خود را در این زمینه محقق نماییم.
    وی افزود : این بازدید پیرو دو جلسه اخیر با مسئولین ذوب آهن در تهران بوده که در این جلسات قرار شد ذوب آهن اصفهان ضمن شرکت در مناقصات تامین و خرید ریل توسط راه آهن ، براساس اجرای تفاهمنامه سه جانبه بین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، ذوب آهن اصفهان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) ، ریل مورد نیاز پروژه چابهار- سرخس و میانه – تبریز نیز از این شرکت خریداری شود. وی افزود برنامه ریزی شده است که تا پایان ماه جاری جزئیات این مناقصات و تفاهمنامه قطعی و اعلام شود.
    در ادامه این بازدید محمدرضا رحمانی نماینده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)  وپیمانکار ساخت وسازهای ریلی نیز ضمن ابراز رضایت از تولید ریل ملی،  بر تهیه و استفاده از محصولات ریلی ذوب آهن اصفهان  براساس درخواست کارفرما در پروژه های در حال اجرا تاکید کرد و گفت : نگاه ما به این موضوع بلند مدت و فراتر از شرایط موجود است.       
    در ابتدای این بازدید منصور یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن اصفهان  نیز طی سخنانی با اشاره اهم دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در نیم قرن گذشته و اقدامات تولیدی اخیر بویژه مراحل موفقیت آمیز تولید ریل ملی  را تشریح کرد و یادآور شد : از آنجا که مهندس خطیبی و برادران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)در یک  پروژه و سازمان استراتژیک مشغول خدمت هستند؛ ذوب آهن اصفهان نیز با اقدامات استراتژیک خود از جمله تامین انواع ریل مورد نیاز به کمک آنها پرداخته است .
    وی با اشاره به تولید انواع محصولات جدید در ذوب آهن اصفهان به تولید ریل U33 ،UIC60  و تولید بیم بلانک و تیرآهن H30 گفت:ذوب آهن اصفهان در صدد تولید محصولات فولادی با کاربرد صنعتی و تولید مقاطعی است که از توان دیگر شرکت ها خارج است و در این راه آماده اجرای پروژه های مشترک با راه آهن جمهوری اسلامی ایران است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر