رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی :

اقدامات وزارت صمت در حوزه ساخت داخل بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است

حمایت از رونق تولید اولویت مجلس شورای اسلامی است

عصر معدن-رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مراسم امضای تفاهم نامه داخلی سازی تجهیزات صنایع پتروشیمی در راستای نهضت ساخت داخل با اشاره به تاکیدات رهبری در خصوص ضرورت توجه به توان داخل گفت: هر جا ضرورت دارد باید از تکنولوژی دنیا استفاده کنیم ولی آنجا که خودمان می توانیم از ظرفیت های موجود باید نهایت استفاده را داشته باشیم و مسلما با این رویکرد تولید داخلی تقویت می شود.;

اقدامات وزارت صمت در حوزه ساخت داخل بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، عزیز اکبریان افزود: حمایت از رونق تولید اولویت مجلس شورای اسلامی است و انتظار داریم روند همکاری سایر بخش های موثر در این حوزه ازجمله بانک ها نیز بهبود بیشتری یابد تا از شرایط ناجوانمردانه و تحریمی کنونی عبور کنیم و تولید به معنای واقعی کلمه رونق بگیرد.

    وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در استفاده از ظرفیت و توان داخلی، بیان کرد: ما توان و ظرفیتی زیادی داریم که از سطح خاورمیانه بسیار بالاتر است و ما نباید خودمان را با خاورمیانه مقایسه کنیم، بلکه باید با ابرصنعت های دنیا مقایسه کنیم.

    اکبریان در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه تفکر و نگاه جزیره ای نباید در مسایل وجود داشته باشد توضیح داد: باید با تعامل بین دستگاهی و وزارتخانه ای از این تفکر جزیره ای بیرون بیاییم چرا که این نگرش سدی در برابر سرعت انجام کارها و پیشرفت امور است.

    رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید درهای حمایت و اعتماد به بخش خصوصی گشوده شود؛ همت و توان در بخش خصوصی در تمامی بخش ها بالاست و به درستی باید بکار بسته شود.

    اکبریان با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری های نوین در سطح دنیا گفت: با جوانان نخبه و مراکز دانشگاهی که در کشور وجود دارد و همچنین توان بالای علمی آنها باید در دستور کار همه دستگاه ها و بخش ها قرار گیرد.

    وی ادامه داد: در شرایط موجود کشور، باید برخی سخت گیری های مازاد را کنار بگذاریم و انتظار داریم روند همکاری همه دستگاه های موثر در حوزه تولید همگرایانه تر از پیش باشد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به برگزاری میزهای تخصصی ساخت داخل صنعتی خودرو در وزارت صمت گفت: برای شروع و انجام این حرکت ارزشمند به وزارت صنعت، معدن و تجارت تبریک می گویم، اقدام امروز و تفاهم نامه منعقده نیز برای صنعت پتروشیمی همانند صنعت خودروسازی گام مهمی است چرا که ظرفیت های بسیار زیادی در این صنعت وجود دارد انجام این حرکت در شرایط تحریم بسیار ارزنده و قابل تقدیر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر