مدیرعامل ذوب آهن در گفتگو با صدا وسیمای مرکز اصفهان مطرح کرد:

تکمیل پروژه ریل ملی با تولید شمش ریل

عصر معدن- مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در برنامه گفتگوی ویژه خبری صدا وسیمای مرکز اصفهان به تکمیل شدن پروسه تولید ریل ملی با اجرای پروژه های جدید پرداخت .;

تکمیل پروژه ریل ملی با تولید شمش ریل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، منصور یزدی زاده با بیان این مطلب در ادامه گفت : بیش از 100 سال است که ریل و راه آهن وارد کشور شده است و تولید ریل ملی ، آرزوی دیرینه ایرانیان به ویژه صنایع فولاد بود که بتوانند از این موقعیت استراتژیک بهره مند شوند و صنعت حمل و نقل ریلی را خودکفا سازند.
    وی با اشاره به اینکه تولید ریل شامل دو بخش تولید فولاد ریل و نورد آن می شود افزود: در این پروسه ، ابتدا کارگاه نورد 650 را به کلیه امکانات و استاندارد روز دنیا ( EN13674 ) مجهز نمودیم سپس با راه اندازی ایستگاه VD ( گاززدایی) تولید فولاد ریل نیز به افتخارات صنعت افزوده شد.
    مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: تولید ریل در کارگاهی از کارخانه انجام می گیرد که سایر مقاطع سنگین مانند تیرآهن H   که جزء تولیدات استاندارد صنعت ساختمان کشور به شمار می رود و جایگزین تیر ورق محسوب می شود نیز در همین محل تولید می شود.
    این مقام مسئول در ادامه به برنامه ذوب آهن در خصوص صادرات ریل پرداخت و خاطر نشان کرد: اگر تمرکز بر روی تولید ریل باشد حجم بالایی از این محصول استراتژیک قابل تولید است و بازاریابی آن نیز آغاز شده است که پیشنهادات خوبی نیز دریافت کردیم.
    در این بخش خبری، گزارشی با موضوع تولید شمش ریل پخش شد که در این گزارش مهرداد تولائیان معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن از تولید ریل ملی با شمش های ذوب آهن با اجرای پروژه گاز زدایی خبر داد .
    همچنین خسرو جوادی مدیر بخش فولادسازی شرکت در خصوص این پروژه گفت: برای تولید شمش ریل ، مطابق استانداردهای جهانی ، گازهای مضر باید از ذوب خارج گردد و همچنین عملیات VD موجب تمیز شدن شمش می شود.
     شهرام هاشمی سرپرست ایستگاه ریخته گری بخش فولادسازی نیز گفت : فولاد ریل ، پرآلیاژ است و ریخته گری حساس دارد و از اتمسفر محیط باید جدا باشد تا از خصوصیات لازم و استحکام فیزیکی برخوردار گردد .
    شایان ذکر است ، تولید فولادهای کیفی و صنعتی ، فولادهای کم کربن جهت مصرف در صنعت خودروسازی و .... از جمله دستاوردهای کسب این دانش فنی است .
    همچنین ذوب آهن اصفهان در گام بعدی با ارتقاء این ایستگاه گاز زدایی ، امکان تولید فولاد ضدزنگ را خواهد داشت .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر