امضای تفاهم نامه تامین ریل ملی راه آهن چابهار- زاهدان با حضور دو وزیر

عصر معدن- تفاهم نامه تامین ۵ هزار تن ریل ملی جهت راه‌آهن چابهار- زاهدان در حضور رضا رحمانی وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به امضای منصور یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن و حمید خیرخواه مدیر پروژه مذکور رسید .;

امضای تفاهم نامه تامین ریل ملی راه آهن چابهار- زاهدان با حضور دو وزیر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، این تفاهم نامه در مراسم افتتاحیه  نمایشگاه توانمندی های فنی و مهندسی ایران با محوریت رونق تولید شنبه سوم اسفند ماه در مصلای تهران امضا شد .

    همچنین تفاهم نامه ای نیز بین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت و وزارت راه و شهرسازی جهت همکاری و حمایت از تولید ریل ملی به امضای سعید محمد، رضا رحمانی و محمد اسلامی رسید.

    وزیر راه و شهر سازی در این مراسم گفت  : ایران سرزمین پرنعمت، پربرکت و سراسر استعداد است. همین که خود باوری به یک جریان زنده تبدیل شود و از متخصصان با قدرت خلاقیت حمایت شود، می توان تمام ریشه های وابستگی به بیرون از مرزها را قطع کرد.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: هدف از تحریم ها ایجاد التهاب و فساد در کشور و به چالش کشیدن مقبولیت نظام است.

    اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر رونق تولید و خودکفایی بیان داشت: در هر گوشه این نمایشگاه به چشم می خورد که تحریم ها توسط متخصصان و محصولات ایرانی به چالش کشیده شده است.تفاهم نامه ای که امروز بسته می شود برای تامین ریل از سوی ذوب آهن اصفهان ، نماد خودباوری و تکیه بر توان داخلی است . در واقع با تولید ریل ملی از واردات آن جلوگیری شده است .

    وی افزود : جهت راه آهن چابهار - زاهدان با موافقت مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی به این پروژه رقمی تخصیص یافت که نشان دهنده اهمیت آن است .

    وزیر صنعت ، معدن و تجارت نیز در این مراسم گفت : در سال 97 بیش از 12 میلیارد دلار واردات کاهش یافت و طبق برنامه 10 میلیار دلار دیگر تا سال آینده کاهش می یابد .

    وی افزود :امسال روح جدیدی در صنعت دمیده شده و هر روز شاهد افتتاح پروژه های مربوط به ساخت داخل هستیم.ظرفیت های زیادی در کشور داریم و در همه زمینه ها قادر به توسعه و افزایش تولید هستیم.

    رحمانی اظهار داشت : در پروژه های تولیدی ، قطع وابستگی در اولویت است و بعد آز آن توجیه اقتصادی مورد توجه است.

    وزیر صمت با اشاره به اقدامات گسترده در صنعت فولاد جهت قطع وابستگی گفت : در این حوزه نهضت ساخت داخل اهمیت  بسیاری دارد و مرکز حمایت از ساخت داخل در وزارت صمت راه اندازی شده است .

    وی افزود : در هر حوزه ای ساخت داخل اتفاق می افتد ، با تمام توان واردات آن مدیریت می شود . الان 31 درصد واردات کاهش یافته است و در1600 ردیف تعرفه واردات ممنوع شده است .

    دکتر سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) نیز در افتتاحیه این نمایشگاه گفت : جذب سرمایه در بخش تولید و تسهیلات جهت صادرات غیرنفتی از جمله خواسته های بخش تولید کشور است .

    وی افزود : قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) توانسته زیر ساخت های کشور را توسعه دهد و به هیچ عنوان رقیب بخش خصوصی نیست بلکه از این بخش حمایت می کند .

    شایان ذکر است محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از غرفه ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه توانمندی های فنی و مهندسی ایران با محوریت رونق تولید بازدید نمود .

    گفتنی است ذوب آهن اصفهان با برپایی غرفه ای در نمایشگاه توانمندی های فنی و مهندسی ایران با محوریت رونق تولید ، محصولات جدید را  در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد . این نمایشگاه از سوم تا هفتم اسفند ماه در مصلای تهران برپاست .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر