خلخال ۸۰ درصد شن و ماسه استان گیلان را تامین می کند

عصر معدن- فرماندار خلخال گفت: با اعمال محدودیت در برداشت معادن شن و ماسه در استان گیلان، هم اکنون ۸۰ درصد مصالح مورد نیاز این استان از کارخانه های تولید شن و ماسه خلخال تامین می شود.;

خلخال ۸۰ درصد شن و ماسه استان گیلان را تامین می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، فریدون بابایی در نشستی با کامیون داران خلخال افزود: افزایش تقاضا در استان گیلان برای تامین شن و ماسه موجب افزایش تردد کامیون های سنگین در تنها راه ارتباطی این منطقه و وارد شدن خسارات به آسفالت و زیرسازی آن شده است.
    وی بیان کرد: در حال حاضر به طور میانگین روزانه 200 دستگاه کامیون اقدام به بارگیری شن و ماسه دانه بندی شده از کارگاه های تولید این مصالح از خلخال کرده و به سمت اسالم در استان گیلان حرکت می کنند.
    بابایی اظهار داشت: با توجه به برفروبی و نمک پاشی مداوم این راه ارتباطی از اول فصل پاییز سال گذشته تا به امروز و نیز افزایش تردد کامیون های حامل شن و ماسه سطح وسیعی از آسفالت و زیر سازی جاده از بین رفته است.
    او افزود: ایجاد کارخانه های فرآوری به جای خام فروشی شن و ماسه در خلخال در کنار جلوگیری از تخریب راه های ارتباطی این شهرستان زمینه ایجاد اشتغال برای جمعی از بیکاران را فراهم خواهد کرد .
    بابایی گفت: در جلسه ای با صاحبان کارگاه ها و کارخانه های تولید شن و ماسه آنها متعهد به رعایت تناژ قانونی بار و پرهیز از تحویل بار اضافه به کامیون ها شده اند.
    او با بیان اینکه در سال گذشته برای تبدیل 11 کیلومتر از راه فرعی خلخال به اسالم در حوزه استان اردبیل بیش از 150 میلیارد ریال هزینه شده از رانندگان کامیون خواست تا با رعایت تناژ بار از هرگونه وارد شدن خسارت به راه های ارتباطی این شهرستان تلاش کنند.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر