در پی برگزاری نخستین همایش و نمایشگاه معدن و صنایع وابسته در استان سیستان و بلوچستان:

بندر چابهار با صادرات مواد معدنی می‌درخشد

عصر معدن- در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران استان سیستان و بلوچستان میزبان نخستین همایش و نمایشگاه معدن و صنایع وابسته است. نمایشگاهی که می‌تواند بار دیگر فرصت سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی استان سیستان و بلوچستان را فراهم کند.;

بندر چابهار با صادرات مواد معدنی می‌درخشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، بدون شک ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های معدنی بسیاری در استان سیستان و بلوچستان نهفته است که با شناسایی آنها می‌توان شاهد انقلابی در این استان بود و محرومیت زدایی و اشتغال را در آن محقق کرد.
    این استان در حالی میزبان نخستین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی خواهد بود که در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نیز قرار گرفته ایم. از سویی دیگر تشدید تحریم‌ها فرصتی است تا توجه دولتمردان به بخش معدن بیش از گذشته باشد و سرمایه گذاری ها در این حوزه با قوتی بیشتر ادامه پیدا کند.
    البته در این میان نکته مثبت جهت سرمایه گذاری در بخش معدن استان سیستان و بلوچستان و استان های همجوار آن دسترسی به بندر چابهار است که با معافیت های تحریمی این بندر، صادرات مواد معدنی نقش پررنگ تری را در این جغرافیا بازی می کند.
    در این باره محمد آرازش مدیرعامل و نایب رییس هیت مدیره شرکت توسعه تجارت زندگی به «عصرمعدن» گفت: برگزاری چنین نمایشگاه و همایشی فرصتی است تا بخش معدن استان سیستان و بلوچستان که لقب رنگین کمان معادن را از آن خود کرده و پتانسیلهای موجود در آن در سال‌های گذشته مغفول مانده، بار دیگر مورد توجه مسئولان دولتی و بخش خصوصی قرار گیرد.
    وی ادامه داد: بدون شک راه‌اندازی معادن استان سیستان و بلوچستان یا به طور کلی کریدور شرق کشور، گامی مهم در صادرات مواد معدنی میهنمان در بخش توسعه صادرات غیر نفتی خواهد بود.
    آرازش تصریح کرد: راه اندازی این معادن باعث توسعه زیرساخت ها در صادرات مواد معدنی را نیز فراهم خواهد نمود، درواقع فعال سازی این معادن نوعی بهره برداری از پتانسیل‌های موجود در بندر چابهار نیز است.
    براساس صحبت‌های آرازش، بی تردید فعال‌سازی معادن استان سیستان و بلوچستان علاوه بر اشتغالزایی که اصلی‌ترین هدف دولت در طی سالیان اخیر بوده است، می‌تواند فرصتی برای استفاده از ترمینال تمام مکانیزه چابهار جهت تسریع در امر صادرات و رقابتی کردن بازار ایران بین کشورهای رقیب باشد. درواقع امروز باید در کنار این توصیف که چابهار هندوستان ایران است، لقب نقطه طلایی را نیز به این منطقه داد زیرا در حال حاضر بندرچابهار از تحریم‌های امریکا در امان مانده و می‌تواند در حوزه صادرات نقش بسیارمهمی را ایفا کند.
    مدیرعامل و نایب رییس هیت مدیره شرکت توسعه تجارت زندگی در این باره اضافه کرد: ترمینال تمام مکانیزه چابهار به پشتوانه فعال سازی معادن استان سیستان و بلوچستان و استان‌های اطراف آن نقش مهمی در صادرات معدنی ایفا خواهد کرد.
    لازم به ذکر است، نخستین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی استان سیستان و بلوچستان 23 تا 25 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های زاهدان برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر