زمینه اشتغال ۲هزار و ۵۰۰ نفر در فولاد کاوه خرمشهر فراهم شد

عصر معدن- معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: فولاد کاوه تاکنون برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای بیش از ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.;

زمینه اشتغال ۲هزار و ۵۰۰ نفر در فولاد کاوه خرمشهر فراهم شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، سید علی موسوی افزود: در صورت بهره برداری از فولاد جهان‌آرا زمینه اشتغال برای بیش از 2 هزار نفر فراهم خواهد شد. 

    وی ظرفیت تولید در فولاد کاوه خرمشهر را یک و نیم میلیون تن در سال عنوان کرد و افزود: تولیدات این شرکت به بازارهای حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای اروپایی صادر می‌شوند.

    موسوی با بیان اینکه سرمایه گذار فولاد جهان آرا خرمشهر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و سهام فولاد کاوه متعلق به بنیاد مستضعفان است، گفت: اغلب طرح‌های صنعتی و تجاری منطقه آزاد اروند توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.
    وی با بیان اینکه فولاد جهان آرا و فولاد کاوه در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند واقع شده است، گفت: زیرساخت‌های لازم برای فعالیت صنعتی این 2 شرکت فولادی مهم در منطقه آزاد اروند فراهم شده است البته نه تنها برای این 2 طرح بلکه برای طرح‌های شهرک‌های صنعتی خرمشهر و آبادان امکانات و تجهیزات زیرساختی وجود دارد.

    معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند اظهارداشت: امکاناتی چون آب، فاضلاب، گاز، فیبرنوری، برق و مخابرات در منطقه آزاد اروند تامین شده است و به لحاظ عمرانی، جاده و مباحث امنیتی و حراستی هیچ مشکلی در این منطقه برای شروع کار سرمایه‌گذاران وجود ندارد.

    منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی 2 رودخانه اروند و کارون قرار دارد.
    این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر