کُندی اجرای طرح‌های فولادی به دلیل کمبود منابع مالی

عصر معدن- مدیرعامل فولاد سپیددشت گفت: طرح‌های فولادی بسیار کُند پیش می رود و مهمترین عامل در این میان، کمبود منابع مالی است.;

کُندی اجرای طرح‌های فولادی به دلیل کمبود منابع مالی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود ارباب زاده با بیان این مطلب در ادامه اظهار کرد: 7 طرح فولادی تنها با هدف توسعه صنعت در مناطق محروم کشور و بدون توجه به نیازهای صنعت فولاد احداث شد، اما اکنون شاهد اشکالات زیادی به ویژه در حوزه مکان یابی این طرح های فولادی هستیم.
    وی افزود: مردم از طرح‌های فولادی توقع اشتغالزایی دارند و ما تا به حال موفق شدیم 95 درصد از نیروهای این طرح را از مردم بومی استخدام  کنیم . در مجموع 130 نفر در واحد احیا و 300 نفر در پروژه های فولاد سازی به استخدام کارخانه سپیددشت درآمدند.
    ارباب زاده تصریح کرد: به منظور سوددهی بیشتر فولاد سپیددشت، تکمیل زنجیره در بالادست و پایین دست مورد توجه قرار گرفت و در این راستا برنامه ای برای توسعه  تنوع تولید محصولات، طرح ریزی کرده ایم.
    به گفته وی؛ این طرح ها بسیار کُند پیش می رود و مهمترین عامل در این میان، کمبود منابع مالی است.
    ارباب زاده ادامه داد: یکی از نقصان های اصلی 7 طرح فولادی خصوصی نبودن کامل آنها و وابستگی به دولت است که همین موضوع باعث کند پیش رفتن و تخصیص منابع اندک در تکمیل پروژه های فولادی شد و در صورتیکه بخواهیم پروژه‌ها با سرعت پیش رود، باید آیتم‌هایی همچون منابع مالی، پیمانکار قوی، دستگاه نظارتی و مشاوران قوی در کنار خود داشته باشد تا بتوان امیدوار بود که پروژه‌ها در زمان تعیین شده به افتتاح می رسد.
    مدیرعامل فولاد سپیددشت در پاسخ به این پرسش که بهترین راهکار برای سودده کردن 7 طرح فولادی کدام است، گفت: بهترین راهکار این است که هرچه سریعتر این طرح ها را به تولید برسانیم و زنجیره تولید فولاد را در بالادست و پایین دست تکمیل کرده و به دنبال افزایش ظرفیت آنها در جهت بیشتر کردن ارزش افزوده این کارخانه ها باشیم.
    وی اضافه کرد: نکته مهم دیگر این است که بایستی در ساختار مدیریتی و کارکنان این شرکت ها تغییرات بنیادی صورت گیرد، زیرا در ساختار فعلی مشکلات بی شماری به چشم می خورد.
    ارباب زاده در خاتمه تصریح کرد: با توجه به چشم انداز فولاد در 1404، باید طرح های فولاد هرچه سریعتر به بهره برداری  برسد و باری که به این واسطه بر دوش دولت مانده، بر زمین گذاشته شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر