بازگشت ارز حاصل از صادرات بخش معدن

عصر معدن- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بازگشت ارز حاصل از صادرات بخش معدن از طریق سامانه نیما و تامین نیازمندی‌های شرکت‌ها به مواد اولیه و واسطه‌ای در حال انجام است.;

بازگشت ارز حاصل از صادرات بخش معدن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، خداداد غریب پور در حاشیه گردهمایی هم اندیشی و هم افزایی پژوهش و توسعه فناوری درباره تاثیر تحریم بر بخش معدن اظهار کرد: در این زمینه با مشکلاتی روبه رو شدیم اما، با تدابیر صورت گرفته عملکرد موفقیت آمیزی در تحریم‌ها داشته ایم.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صادرات بیش از 9 میلیارد دلاری بخش معدن و صنایع معدنی گفت: افزایش صادرات محصولات معدنی در جایگزینی صادرات نفتی نقش موثری دارد.

    وی درباره بازگشت ارز حاصل از صادرات بخش معدن گفت: بازگشت ارز حاصل از صادرات از طریق سامانه نیما و تامین نیازمندی‌های شرکت‌ها به مواد اولیه و واسطه‌ای در حال انجام است.

    غریب پور همچنین افزود: امسال برای فعال سازی 50 معدن کوچک برنامه ریزی شده و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی نیز برای 150 معدن کوچک دیگر برنامه اجرایی تهیه می‌کند.

    معاون وزیر صنعت با بیان اینکه ایمیدرو تاکنون از 618 پایان نامه تحصیلی حمایت کرده است، تصریح کرد: نتایج پژوهش‌ها باید منجر به جلوگیری از خام فروشی، ارتقای بهره وری، ایجاد مزیت رقابتی و ارزش افزوده در بخش شود.

    وی همچنین افزود: اولویت های ما در حوزه پژوهش مشخص شده است به عنوان مثال صرفه جویی در مصرف انرژی، توسعه بازارهای جدید و... جز مواردی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

    غریب پور همچنین درباره پروژه هایی که 5 هزار اشتغال به همراه دارد، بیان کرد: 3 میلیارد دلار پروژه هایی هستند که امسال کار خود را آغاز می کنند. به عنوان مثال فولاد بافت و آلومینیوم جاجرم کار خود را شروع کرده اند و باقی پروژه ها نیز به ترتیب اعلام خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر