با اعلام تعداد فعالان بخش معدن زنجان؛

نان بیش از ۲ هزار نفر از زیر سنگ درمی‌آید

عصر معدن- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در حال حاضر ۲۶۷۱ نفر در معادن استان مشغول به کار هستند.;

نان بیش از ۲ هزار نفر از زیر سنگ درمی‌آید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، ناصر فغفوری، اظهار کرد: 2000 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در معادن استان زنجان صورت گرفته، به طوری که 61 درصد سرمایه‌گذاری صورت گرفته در بخش معادن فلزی استان بوده که بالغ بر 1220 میلیارد ریال است.

    این مسئول با بیان اینکه 28 درصد سرمایه‌گذاری در بخش معادن غیرفلزی و 10 درصد در زمینه سنگ‌های نما است، ادامه داد: 382 معدن در سطح استان وجود دارد که از این تعداد 320 معدن فعال و 62 معدن غیرفعال هستند و 61 درصد از معادن استان در زمینه غیرفلزی است.

    وی با اشاره به پراکندگی معادن در سطح استان، افزود: 139 معدن در شهرستان زنجان، 67 معدن در شهرستان ماه‌نشان، 62 معدن در ابهر و مابقی در سایر شهرستان‌های استان قرار دارد که در حال حاضر 2671 نفر در معادن استان مشغول به کار هستند.

    فغفوری تصریح کرد: برخی از معادن غیرفعال استان قابلیت سرمایه‌گذاری مجدد داشته و با فعال شدن خود می‌تواند به توسعه محل قرارگیری جغرافیایی خود و نیز اشتغال و افزایش سرمایه‌گذاری کمک کند.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، یادآور شد: در تلاش هستیم بتوانیم با ایجاد زنجیره‌ای در استان، شاهد فعالیت معادن و استفاده از پتانسیل‌های موجود باشیم که با اجرای طرح احیای معادن، زمینه اشتغال‌زایی و تولید مواد معدنی فراهم می‌شود و امیدواریم با پویاتر شدن بخش معدن، شاهد حضور سرمایه‌گذاران جدید در این بخش و استفاده از پتانسیل های موجود باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر