تبدیل پودر آلومینا به شمش در فاز دوم کارخانه جاجرم

عصر معدن- نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس گفت: در چند سال اخیر تسهیلات قابل توجهی برای اجرای پروژه کارخانه تولید شمش آلومینیوم جاجرم اختصاص داده شد و در این مدت حدود یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.;

تبدیل پودر آلومینا به شمش در فاز دوم کارخانه جاجرم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از خانه ملت، علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با اشاره به روند اجرای پروژه کارخانه تولید شمش آلومینیوم جاجرم، گفت: فاز دوم این پروژه در سال های گذشته در حال اجرا و پیگیری بوده و خوشبختانه طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، پروژه کارخانه تولید شمش آلومینیوم جاجرم در ماه های آتی افتتاح خواهد شد.

    تبدیل پودر آلومینا به شمش در فاز دوم کارخانه جاجرم

    نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته کارخانه آلومینای جاجرم تنها اقدام به تولید پودر آلومینا می کرد و این محصول پس از آن به صورت خام به استان های دیگر و خارج از کشور صادر می شد، حال با برنامه ریزی صورت گرفته، قرار است که پودر تولید شده در فاز دوم کارخانه به شمش آلومینیوم تبدیل خواهد شد.

    سرمایه گذاری یک هزار میلیاردی بانک ها برای اجرای پروژه کارخانه تولید شمش آلومینیوم جاجرم

    وی تصریح کرد: در چند سال اخیر تسهیلات قابل توجهی برای اجرای پروژه کارخانه تولید شمش آلومینیوم جاجرم اختصاص داده شد و در این مدت حدود یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بانک ها صورت گرفت.

    اشتغالزایی حداقل 500 نفری در کارخانه تولید شمش آلومینیوم جاجرم

    این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: افتتاح پروژه کارخانه تولید شمش آلومینیوم جاجرم موجب افزایش اشتغالزایی در سطح منطقه خواهد شد به طوری که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، این کارخانه حداقل 500 نفر را  به صورت مستقیم جذب خواهد کرد.

    اکبری ادامه داد: در شرایط کنونی افزایش تولید محصولات مرتبط با آلومینیوم بسیار ضروری است، زیرا این محصول می تواند به جایگزین مناسبی به جای درآمدهای نفتی تبدیل شود.

    عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: در سال گذشته متأسفانه محصولات تولیدی حوزه آلومینیوم به صورت خام به خارج از کشور صادر می شد و این به علت کمبود کارخانه های تولیدی بود، از این رو امیدوارم با اجرای پروژه کارخانه تولید شمش آلومینیوم جاجرم، میزان تولیدات این حوزه افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر