رئیس خانه معدن ایران مطرح کرد:

۱۷ شغل در بخشهای مختلف با ایجاد یک شغل در بخش معدن

عصر معدن- رئیس خانه معدن ایران گفت: ایجاد هر شغل در بخش معدن می‌تواند به اشتغال‌زایی برای ۱۷ نفر دیگر در سایر بخش‌ها بیانجامد که با قرار گرفتن در کنار بخش صنعت میسر می‌شود.;

۱۷ شغل در بخشهای مختلف با ایجاد یک شغل در بخش معدن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما، آقای محمدرضا بهرامن امروز نهم خرداد در دومین همایش و نمایشگاه صنعت معدن کاری ایران در محل هتل المپیک تهران افزود: امروز نقش ماشین سازان در بخش معدن و توسعه آن تعیین کننده است.

    وی اضافه کرد: ایران با دارا بودن یک درصد جمعیت، یک درصد وسعت و در مقابل هفت درصد ذخایر معدنی جهان، یک کشور معدنی محسوب می‌شود و بر این اساس برای توسعه زیرساخت‌های آن باید سرمایه گذاری داشته باشیم.

    بهرامن تاکید کرد: باید سیاست‌گذاری‌ها در کشور و در بخش معدن براساس ثروت های خدادادی بوده و حتی بتوانیم برنامه‌های 50 ساله تعریف کنیم.

    وی با اشاره به صنعت شن و ماسه که اساس توسعه ساخت و سازها و در نتیجه توسعه کشورها را تشکیل می‌دهد، گفت: بیش از 2 هزار و 200 معدن شن و ماسه در کشور وجود دارد که می تواند در توسعه اقتصادی و صنعتی کشور تاثیرگذار باشد.

    رئیس خانه معدن ایران افزود: استان تهران در موضوع معادن شن و ماسه به دلیل ساختار زمین شناسی خود بسیار غنی است و باید بتوانیم از این منابع در راستای توسعه کشور بهره ببریم نه اینکه به بهانه آلاینده بودن هر روز شاهد تعطیلی این معادن باشیم.

    وی گفت: امروز اگر بخواهیم نیاز استان تهران به شن و ماسه را از سایر استان‌ها تأمین کنیم، ترافیک و آلودگی چند ده برابری به دنبال خواهد داشت.
    بهرامن افزود: این صنعت که تا سال‌های گذشته در برخی تجهیزات و ملزومات خود به خارج از کشور وابسته بود، امروز در شرایطی قرار گرفته که توان تصاحب بازار کشورهای همسایه و اوراسیا را دارا است.

    گفتنی است؛ دومین همایش و نمایشگاه صنعت معدن‌کاری ایران با محوریت نقش ماشین آلات خردایش و فرآوری در زنجیره معدنکاری، از امروز تا یازدهم خرداد ماه در محل هتل المپیک تهران برقرار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر