دلالان، بازار سنگ ایران را بدنام کرده‌اند/ بازار سنگ ۶ ماهه دوم سال راکد است

عصر معدن- یک فعال حوزه سنگ معتقد است، ایران تنوع خوبی در حوزه سنگ دارد اما دلالان اجازه نمی دهند رقابت خوبی در بازارهای جهانی داشته باشیم.;

دلالان، بازار سنگ ایران را بدنام کرده‌اند/ بازار سنگ ۶ ماهه دوم سال راکد است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴:۰۰

    محمد بهارلویی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصرمعدن» درباره وضعیت صادرات سنگ ایران اظهار کرد: در حال حاضر صادرات سنگ ایران بسیار کم است در حالیکه می تواند بیش از این باشد زیرا تنوع سنگ در ایران بسیار بالا است، اما متاسفانه حمایتی از آن انجام نمی شود.
    وی ادامه داد: متاسفانه برخی از همکاران ما در بازارهای صادراتی نام سنگ ایرانی را از بین برده اند و این موضوع باعث شده تا بازار را به رقبا بسپاریم.
    بهارلویی افزود: اما در کنار این موضوع دولت نیز حمایت چندانی از صادرات سنگ ایران ندارد و همین اتفاق کار را برای دلالان آسان تر خواهد کرد.
    این فعال حوزه سنگ با اشاره به چین تصریح کرد: چین می تواند رقیب خوبی برای ایران باشد و عاملی برای افزایش قدرت ما در بازار شود زیرا حوزه سنگ ایران قابلیت خوبی دارد، اما دلالان حاضر در بازار نمی گذارند این رقابت شکل بگیرد.
    بهارلویی درباره بازار داخلی نیز اظهار کرد: در کنار رونق اندک بازار مسکن، بازار سنگ نسبت به گذشته کمی بهبود یافته اما در 6 ماهه دوم سال همچنان رکود قابل پیش بینی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر