صنعت مس به رکوردهای جدید دست می یابد/ توسعه ذوب خاتون آباد برای رسیدن به ظرفیت ۱۲۰ هزار تن مس آند‌

عصر معدن- مدیر طرح ذوب خاتون آباد خبر داد که به زودی رکوردهای جدید در صنعت مس کشور رقم خواهد خورد. به گفته کریمی فر، این رکوردها با اجرای طرح توسعه ذوب خاتون‌آباد از ۸۰ هزار تن به ۱۲۰ هزار تن و همچنین اجرای طرح اسید سولفوریک به ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در سال، به دست می آید.;

صنعت مس به رکوردهای جدید دست می یابد/ توسعه ذوب خاتون آباد برای رسیدن به ظرفیت ۱۲۰ هزار تن مس آند‌
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، علی کریمی فر افزود: در حال حاضر تغییر تکنولوژی با هدف افزایش ظرفیت و رعایت مسائل زیست محیطی در دست اقدام است.

    وی افزود: امسال توسعه کارخانه ذوب و دستیابی به ظرفیت سالانه 120 هزارتن مس آندی، احداث انبار کنسانتره به ظرفیت 60 هزار تن و همچنین احداث کارخانه اکسیژن در دستور کار شرکت ملی صنایع مس قرار گرفته است.

    کریمی فر با اشاره به میزان سرمایه گذاری طرح های توسعه ذوب خاتون آباد افزود: میزان سرمایه گذاری در این طرح ها حدود 167 میلیون دلار است.

    توجه به ساخت داخل در طرح های توسعه

    مدیر طرح ذوب خاتون آباد با بیان اینکه طرح های فوق طی سال جاری به بهره برداری می رسد، گفت: همواره رویکرد توجه به "ساخت داخل" مورد توجه مدیران مجموعه ملی مس بوده است و در این زمینه تلاش کردیم تا در طرح های توسعه ذوب خاتون آباد، از تجهیزات داخلی استفاده شود.

    مس؛ صنعت سبز

    کریمی فر اظهار داشت: با اصلاحات اساسی در فرآیند ذوب خاتون‌آباد صنعت مس به یک صنعت سبز تبدیل می شود.

    وی افزود: در بحث آلایندگی و غبار به استانداردهای محیط زیست دست پیدا کرده ایم و با راه اندازی کارخانه اسید بسیاری از مسائل زیست محیطی مرتفع خواهد شد. کریمی فر ادامه داد: در این حوزه توانستیم غبار "خروجی الکتروفیلتر درایر و فلش" را به سطح استانداردهای محیط‌زیست کشور برسانیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر