کرباسیان در دیدار با مدیران روابط عمومی شرکتهای بزرگ معدن و صنایع معدنی مطرح کرد:

تقویت امید در جامعه با انعکاس دستاوردهای سازمانی توسط روابط عمومی ها

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو در دیدار با مدیران روابط عمومی شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی گفت: روابط عمومی ها با انعکاس اقدامات و دستاوردهای سازمانی می توانند نقش موثر در تقویت روحیه امید عامه مردم ایفا کنند.;

تقویت امید در جامعه با انعکاس دستاوردهای سازمانی توسط روابط عمومی ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان در این جلسه که در محل ایمیدرو برگزار شد؛ افزود: روابط عمومی از جایگاه ویژه ای در سازمان ها برخوردار است و نگاه تخصصی و علمی سازمان ها به این بخش باید مورد توجه متولیان امر قرار بگیرد.
    وی با بین اینکه آشنایی با نقاط ضعف و قوت سازمان متبوع یکی از مسئولیت های روابط عمومی ها به شمار می رود، اظهار کرد: روابط عمومی بخشی است برای طرح ایده های جدید و سازنده که بدیهی است مدیران خوش فکر از اینگونه مسائل استقبال می کنند.
    کرباسیان با بیان اینکه روابط عمومی باید رویکرد انتقال برنامه ها و اقدامات سازمانی را در اولویت قرار دهند و از تعریف و تمجید بیش از حد پرهیز کند گفت: بی شک در دوره ای که شاهد گسترش شبکه های اجتماعی و دیجیتالی هستیم؛ روابط عمومی ها باید در جهت تحقق اهداف کلان سازمان ها؛ با شناسایی نقاط ضعف و قوت و اطلاع از مسائل برون سازمانی؛ در تصمیم گیری ها موثر عمل کند.
    رئیس هیات عامل ایمیدرو با اعلام اینکه روابط عمومی مشاور امین مدیریت است، افزود: حمایت مدیر سازمان از روابط عمومی امری بدیهی است چراکه مدیر روشنفکر ارزش کار روابط عمومی را به شایستگی می داند.
    وی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: شبکه های اجتماعی توسعه مهارت های ارتباطی را به دنبال خواهد داشت و ضروری است نحوه حضور در اینگونه شبکه ها فرهنگ سازی شود.
    در ادامه این نشست ناصر بزرگمهر مشاور رسانه ای رئیس هیات عامل ایمیدرو طی سخنانی گفت: هر زمان که مدیری توانمند بوده و ارتباطات با افکار عمومی و رسانه را شناخته است؛ روابط عمومی کارکرد موثری در سازمان داشته است.
    وی افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم تا افکار عمومی، جایگاه ایمیدرو و شرکت های معدن و صنایع معدنی را بشناسند و در این زمینه نقش روابط عمومی ها کلیدی است.
    بزرگمهر پیشنهاد داد: گردهمایی مدیران روابط عمومی با حضور مدیران عامل شرکت های معدنی و صنایع معدنی برگزار شود تا اهمیت حوزه روابط عمومی در نگاه مدیران را با تعریف های تخصصی تری از جایگاه این حوزه داشته باشیم.
    حسین منصوری مدیر روابط عمومی ایمیدرو نیز با تشریح اقدامات مدیریت روابط عمومی این سازمان گفت: راه اندازی پرتال و سامانه جامع روابط عمومی، برگزاری دوره ها و سمینارهای آموزشی با موضوعات مختلف رسانه ای، جشنواره عکس معدن، میزگردهای تخصصی و ... بخشی از اقدامات ایمیدرو طی سال های گذشته بوده است.
    وی با اشاره به نقش حیاتی روابط عمومی در سازمان ها افزود: تعریف صحیح از وظایف روابط عمومی ها ضروری است و توجه داشته باشیم هدایت و ارزیابی برنامه های اجرایی و ارتباطی و تحقق اهداف سازمانی از جمله وظایف روابط عمومی ها است.
    مدیر روابط عمومی ایمیدرو عنوان کرد: نحوه همکاری و تعامل روابط عمومی ها باید مورد بازنگری قرار بگیرد و برگزاری اینگونه نشست ها برای هم افزایی هرچه بهتر ادامه خواهد داشت.
    در این نشست مدیران روابط عمومی شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی به تشریح مسائل مرتبط این حوزه پرداختند و توجه ویژه مدیران سازمان ها به حوزه روابط عمومی را یکی از الزامات موفقیت سازمانی و انعکاس هرچه بهتر دستاوردها دانستند.
    بنابراین گزارش، در این نشست مدیران روابط عمومی مجتمع فولاد خراسان، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، شرکت ملی فولاد ایران ، طلای زرشوران، تهیه و تولید مواد معدنی ایران، صنایع ملی مس ایران، آلومینیوم ایران، منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، مجتمع معادن سنگان و سازمان نظام مهندسی معدن ایران حضور داشتند.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر