بزرگترین گردهمایی سنگ‌آهنی‌ها ۱۸ اردیبهشت برگزار می‌شود

عصر معدن- پنجمین همایش بین المللی سنگ آهن با همت انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن برگزار می‌شود، تا با بررسی وضعیت این حوزه موانع پیش رو را از میان برداشته و توسعه آن را رقم زنند.;

بزرگترین گردهمایی سنگ‌آهنی‌ها ۱۸ اردیبهشت برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرمعدن» مسئولان عالی رتبه دولتی در کنار فعالان بخش خصوصی حوزه سنگ آهن در این همایش حضور خواهند داشت.
    همچنین با در نظر گرفتن میزان ذخایر سنگ آهن در ایران، شرکت‌های خارجی تمایل بسیاری برای حضور در این حوزه و سرمایه‌گذاری در آن را دارند و با توجه به بین المللی بودن این همایش، شرکت‌های خارجی بسیاری برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به شرکت‌های بی‌اچ‌پی بیلیتون (شرکت استخراج معادن بریتانیایی-استرالیایی )، ریوتینتو، شرکت‌های فولادی چینی، شرکت‌های تولید کننده مواد معدنی از آفریقای جنوبی، سوئد، اتریش ( درزمینه فرآوری های نوین)، ترکیه و... اشاره کرد. 
    در نتیجه بسیاری از مدیران و شرکت هایی خارجی که تجهیزات سنگین از جمله تجهیزات کنسانتره و گندله در اختیار دارند و همچنین برخی شرکت‌های فروشنده تجهیزات نوین که در زمینه کاهش مصرف آب، برق و... فعالیت دارند، علاقه‌مند به حضور در این همایش و ملاقات با مدیران معدنی ایران هستند.
    همچنین در کنار شرکت های خارجی یاد شده و شرکت های ایرانی فعال در حوزه سنگ آهن، شرکت فولاد خوزستان، فولاد مبارکه اصفهان، فولاد بوتیای ایرانیان و شرکت مهندسی بین المللی فولاد تکنیک در همایش حضور خواهند داشت.
    محورهای بزرگترین گردهمایی سنگ آهنی ها شامل، آسیب‌شناسی رژیم تجاری بازار سنگ آهن ایران و تحلیل متغیرهای موثر بر آن، آسیب‌شناسی رژیم مالی معدنکاری سنگ آهن ایران و چارچوب بهینه آن،  آسیب‌شناسی زیرساخت‌ها و لجستیک معدنکاری سنگ آهن ایران، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و سودآوری کسب‌وکار سنگ آهن و صنایع وابسته، آسیب‌شناسی سیاستگذاری دولت در حوزه کسب‌وکارهای معدنی کوچک و متوسط و ارائه چارچوب‌های نهادی توسط معدنکاری بخش خصوصی ایران و  تحلیل ریسک‌های راهبردی پیش‌روی معدنکاری سنگ آهن ایران و ارائه چارچوب مدیریت آن می شود.
    همچنین در حاشیه این همایش 2 کارگاه آموزشی با موضوع توسعه تکنولوژی جهت فراوری هماتیت با استفاده از روش ثقلی و مغناطیسی و چابهار، مسیر توسعه برگزار می شود. مدرس کارگاه آموزشی اول Mr. Dale Henderson - Business Development Manager of Mineral Technologies است. کارگاره و چابهار، مسیر توسعه نیز با حضور بهروز آقایی مدیرکل سازمان بنادر و دریا نوردی استان سیستان و بلوچستان و حسین شهدادی معاونت بندری بندر چابهار برگزار می شود.
    پنجمین همایش بین‌المللی سنگ آهن ایران با حضور مقامات دولتی و500 فعال داخلی و خارجی حوزه سنگ آهن، 18 اردیبهشت ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر