معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت

۹۹۸ پروانه اکتشاف در سال ۹۶ صادر شد

عصر معدن- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست خبرى اظهار کرد:امسال وزارت صنعت معدن و تجارت پروژه های ویژه راتعریف کرده است که می توان به طرح نوسازى ناوگان تجارى کشور اشاره کرد.;

۹۹۸ پروانه اکتشاف در سال ۹۶ صادر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» رضا رحمانى گفت: هر پروژه مدیریت متمرکز دارد و  هدفگذارى شده تا از این فرصت به جهت حمایت از تولید داخلی استفاده شود.
    وی افزود: در حوزه معادن امسال سال پر باری خواهد بود و می توان گفت از پروژه هاى مهم این حوزه فعال سازى معادن کوچک است.
    رحمانی ادامه داد: زنجیره فولاد و مس نیز جزو پروژه هاى مهم است و باید توجه داشت که در ایران پتانسیل هاى معدنى بسیارى  وجود دارد.
    به گفته معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت 6هزار واحد صنعتى و معدنى در سال ٩٦ به بهره بردارى رسید. همچنین 5851 فقره پروانه بهره بردارى در سال گذشته صادر شده و  از حیث اشتغال نسبت به سال ٩٥  به میزان ١٦.٥ درصد افزایش داشته است.
    وی افزود: 998 فقره پروانه اکتشاف صادر شده که به میزان ٢٥.٥ درصد نسبت به سال ٩٥ رشد داشته است. همچنین در سال ٩٦ میزان اشتغال در پروانه بهره بردارى معدنى ٥٨٣٨ نفر بود که به میزان ٤٧.٥ درصد نسبت به مدت مشابه سال ٩٥ رشد داشته است.

    به گفته رحمانی قراراست در سال جارى ٥۰۰ معدن کوچک فعال شوند. همچنین شرکت صنایع ملی مس ایران نیز کنسانتره مس به صورت تضمینى از واحدهاى کوچک خریداری خواهد کرد. این موضوع در دیگر حوزه ها مصداق دارد.
    به گفته معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در برخی از حلقه های زنجیره فولاد توسعه متوازن نبوده البته اکنون زنجیره فولاد در کشور در حال رسیدن به توازن بوده و ما در نهایت با این اقدامات می توانیم شاهد جلوگیری از خام فروشى باشیم.

    رحمانی افزود: در زنجیره فولاد حدود ٧ میلیارد یورو باید در حوزه زیر ساخت طی سال هاى آینده سرمایه گذارى شود و اکنون حدود ٤/٥ میلیارد پروژه در حال تمکیل است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر