چهل سال بالندگی در صنعت ذوب آهن اصفهان

عصر معدن- تولید آهن و فولاد در سال ‌های بعد از انقلاب اسلامی رشد چشمگیری داشته و در این میان ذوب آهن اصفهان با برنامه ریزی اصولی و توانمندی کارشناسان داخلی به بالندگی کامل رسیده است.;

چهل سال بالندگی در صنعت ذوب آهن اصفهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان افزود: سنگ بنای این شرکت در سالهای پیش از انقلاب گذاشته شد ولی رشد و بالندگی آن دستاورد چهل ساله انقلاب اسلامی است به طوری که اکنون به اولین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران تبدیل شده است.
    منصور یزدی زاده با اشاره به رشد 10 برابری تولیدات این شرکت با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب گفت: پیش از انقلاب ظرفیت تولید محصولات فولادی ذوب آهن اصفهان 600هزار تن بود ولی اکنون این ظرفیت به 10 برابر افزایش یافته است.
    وی با توجه به پیشرفت های چشمگیر این صنعت در تولید فولاد کشور و صادرات آن به کشورهای دیگر، ذوب آهن اصفهان را شناسنامه و مادر صنعت فولاد دانست.
    مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: پیش از انقلاب تنها یک کوره بلند هزار مترمکعبی در این واحد صنعتی بزرگ فولادی بود در حالی که در سال 62 با اضافه شدن دو کوره بلند 2 هزار مترمکعبی دیگر، ظرفیت تولید ذوب آهن بطور چشمگیری افزایش یافت.
    وی خاطرنشان کرد: این شرکت صنعتی بزرگ در گذر از چهل سالگی انقلاب، زیر فشارهای فراوان دوران جنگ و حملات هوایی دشمن 286شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرد و دارای 14هزار ایثارگر است.
    یزدی زاده، تحریم ها را فرصتی ارزشمند برای رشد و بالندگی شرکت ذوب آهن ذکر و اضافه کرد: در سخت ترین شرایط دوران جنگ، ذوب آهن اصفهان نقش مهمی در تجهیز، نصب و راه اندازی مجتمع فولاد مبارکه ایفا کرد.
    وی ادامه داد : همچنین در دوران انقلاب به ویژه در سال های اخیر عملکرد این شرکت فولادی در زمینه بازسازی و توسعه ای ارتقا یافته و دستگاه های این شرکت به روز و در بخش هایی هم خودکفایی حاصل شده است.
    مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان، این واحد را تنها کارخانه تولیدکننده مقاطع فولادی در دوران جنگ تحمیلی و بعنوان بخشی از انقلاب معرفی کرد و افزود: شرکت ذوب آهن اصفهان در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات نظامی و ساخت پل های شناور نقشی تاثیرگذار را به صورت مستقیم ایفا کرده است.
    وی، تنوع محصولات ذوب آهن اصفهان را 10برابر تنوع محصول در پیش انقلاب بیان کرد و گفت: درپیش انقلاب 600هزار تن محصول تنها در اندازه های خاص تیرآهن و میلگرد دراین شرکت تولید می شد در حالی که پس از انقلاب تولید کلاف های صنعتی و ساختمانی، انواع تیرآهن های سنگین از سایزهای 18به بالا تا اندازه 300میلیمتر در بسیاری از سایزهای مختلف تولید می شود.
    یزدی زاده خاطرنشان کرد: این شرکت امروز با 60درصد ظرفیت، فعال است و در صنایع بالا و پایین دست بسیار نقش آفرین است.
    وی همچنین نقش ذوب آهن اصفهان را در راه اندازی بورس کالا حرکتی ارزشمند در حیطه اقتصاد و صنعت کشور دانست و افزود: تا پیش از راه اندازی بورس کالا، ظرفیت تولید فولاد کشور هشت میلیون تن بود اما امروز به 31میلیون تن فولاد رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر