بی ام او کاپیتال مارکت:

کمپانی‌های معدنی از جنگ تجاری آمریکا و چین نگران نیستند

عصر معدن- گزارش جدید موسسه BMO Capital Markets نشان می‌دهد که اگرچه تجارت کل چین تحت فشار است، اما کمپانی‌های معدنی دلایل چندانی برای نگرانی ندارند.;

کمپانی‌های معدنی از جنگ تجاری آمریکا و چین نگران نیستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، آمار تجارت ایالات‌متحده در حال سقوط است و کل واردات چین ممکن است نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش یافته باشد، اما بنا بر اعلام این موسسه، واردات مواد اولیه و سنگ معدن روند صعودی خود را ظاهراً به‌صورت دائمی ادامه خواهد داد.

    واردات کنسانتره مس در چین در هشت ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه در سال قبل 10،8درصد رشد داشته است. واردات مس تصفیه نشده با نرخ سالانه 21،4میلیون تن ادامه دارد و به این ترتیب به‌راحتی رکورد 19،7 میلیون تن مربوط به سال 2018 شکسته شد. این عملکرد قوی با وجود رشد صفر درصد در عرضه جهانی مس معدنی به دست آمده است.
    به نظر می‌رسد درحالی‌که جنگ تجاری مشکلات زیادی را برای چین به وجود آورده است، اما مدل کلی تجارت کالا برای واردات مواد اولیه تغییر محسوسی نداشته است، چراکه این کشور ظرفیت فرآوری کافی دارد. با این حساب، حفظ منابع واردات مواد اولیه به چین برای این کشور بسیار استراتژیک است. در واقع، با افزایش واردات نفت خام و صادرات محصولات تصفیه‌شده، نفت به‌طور فزاینده‌ای روند بازار فلزات را دنبال می‌کند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر