سنگ‌آهن به کمک اقتصاد کنگو می‌آید

عصر معدن- جمهوری کنگو اولین صادرات سنگ‌آهن خود را در روز جمعه قبل از افزایش پیش‌بینی‌شده برای تولید از معادن متعلق به Obambi's Sapro Congolese و Glencore انجام داد.;

سنگ‌آهن به کمک اقتصاد کنگو می‌آید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، Sapro یکی از اولین معدن سنگ‌آهن آسیای میانه وابسته به نفت در سال 2017 از پروژه Mayoko در جنوب غربی استخراج کرد و قصد دارد تا سال 2022 به تولید 12میلیون تن برسد.
    شرکت سرمایه‌گذاری مشترک گلنکور با جزایر ویرجین بریتانیا در نظر دارد 2 میلیون تن سنگ‌آهن طی 2سال آینده و 30 میلیون تن تا سال 2024 باکشتی حمل کند.
    Sapro، دولت کنگو و شرکت حمل و نقل انگلیسی اشلی هزینه 550 میلیون دلاری برای بازسازی بندر عمیق پوینت نوایر، معدن Mayoko و مسیر راه‌آهن قدیمی برای اتصال این دو صرف کنند.
    وزیر معادن این کشور نیز در مراسمی که روز جمعه در Pointe Noire برگزار شد تا کشتی حامل 23،000 تن سنگ معدن برای چین که در آن برای یک خریدار اروپایی فرآوری خواهد شد، شرکت کرد.
    Obambi می‌گوید: ما به سوی تولیدی بیشتر از آنچه در یک قرن است پیش می‌رویم.
    در حال حاضر قیمت سنگ‌آهن در 2سال گذشته نزدیک به بالاترین حد خود رسیده و به دلیل افزایش تقاضا از چین و فروپاشی سد باطله واله تولید جهانی را کاهش داده است.
    اقتصاد کنگو در سال‌های اخیر به شدت تحت تاثیر قیمت‌های پایین نفت قرار گرفته و بدهی‌های آن منجر شده است. کنگو در حال مذاکره با صندوق بین‌المللی پول است تا تضمین کمک مالی را دریافت کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر