تولید شمش آلومینیوم در نخستین ماه ۹۸ از مرز ۲۰ هزار تن گذشت

عصر معدن- بررسی عملکرد تولید فروردین ماه ۹۸ شرکت های بزرگ بخش معدن وصنایع معدنی در زمینه آلومینیوم گویای آن است که تولید شمش واحد های ایرالکو، هرمزال و المهدی در این مدت از مرز ۲۰ هزار و ۴۰۰ تن گذشت که نزدیک به ۷۵ درصد آن سهم آلومینیوم ایران ( ایرالکو) است.;

تولید شمش آلومینیوم در نخستین ماه ۹۸ از مرز ۲۰ هزار تن گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، جداول آماری عملکرد شرکت های یاد شده گویای آن است که سه شرکت بزرگ  آلومینیوم  ایرالکو ( اراک )، هرمزال و المهدی ( بندرعباس) در فروردین ماه امسال به ترتیب 15 هزار و 297 تن، 2 هزار و 625 تن و 2 هزار و 493 تن شمش تولید کردند که در مجموع به رقم 20 هزار و 415 تن رسید که در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته حاکی از کاهش 33 درصدی است.

    همچنین در فروردین ماه از سوی شرکت آلومینای ایران ( جاجرم - خراسان شمالی) 18 هزار و 259 تن پودر آلومینا ( ماده اولیه تولید آلومینیوم) تولید شد که در مقایسه با ماه مشابه سال 97 افت 11 درصدی را ثبت کرد.

    ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در سال گذشته به بیش از 9 میلیارد و 226 میلیون دلار رسید.

    برپایه آمارهای مورد بررسی در فروردین ماه امسال، ارزش صادرات  آلومینیوم برابر با 6.7 میلیون دلار ثبت شده است.

    میزان واردات پودر آلومینا هم در نخستین ماه امسال برابر با 31 هزار تن  بود.

    بررسی ها گویای آن است که رشد مصرف آلومینیوم ایران بالاتر از متوسط جهانی است و رشد میانگین سالیانه مصرف آلومینیوم در جهان  6 درصد اعلام شد، رشد سالیانه مصرف آلومینیوم در ایران 12 درصد برآورد شده است.

    امروز 25 درصد مصرف آلومینیوم جهان به ساخت وسایل نقلیه، 25 درصد در صنعت ساختمان، 17 درصد در بسته‌بندی، 12 درصد در صنعت برق و بقیه در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

    جمهوری اسلامی  قرارداد 25 ساله بهره برداری از معدن بوکسیت گینه کوناکری را در سال 96 تمدید کرد که ذخیره قطعی 120 میلیون تنی دارد و در سال های 95- 1394  عملیات اکتشافی آن آغاز شد حجم سرمایه‌گذاری این پروژه 600 میلیون یورو پیش بینی شده است.

    میزان ذخایر جهانی بوکسیت 55 تا 75 میلیارد تن و بیشترین ذخیره در کشورهای گینه، استرالیا، برزیل، ویتنام، جاماییکا و اندونزی قرار گرفته است. استرالیا، چین و برزیل به ترتیب رتبه های اول تا سوم بزرگترین تولید کنندگان بوکسیت جهان را در اختیار دارند. ذخیره ایران حدود 39 میلیون تن برآورد شده که 0.1 درصد از کل ذخایر بوکسیت دنیا ارزیابی شده است .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر