پروژه بزرگ لیتیوم در ایالات‌متحده کلید می خورد

عصر معدن- لیتیوم امریکایی، توسعه سریع پروژه بزرگ لیتیوم ایالات متحده را مشاهده می‌کند.;

پروژه بزرگ لیتیوم در ایالات‌متحده کلید می خورد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» شاهد توسعه سریع پروژه بزرگ لیتیوم در ایالات‌متحده خواهیم بود.چراکه شرکت لیتیوم آمریکا برنامه توسعه سریع پروژه لیتیوم در نوادا را در روز پنجشنبه اعلام کرد.

    در این راستا یک مطالعه امکان‌سنجی در مورد آنچه که به عنوان بزرگ‌ترین ذخیره کننده مخزن در ایالات‌متحده آمریکا نامیده می‌شود، منتشر شده است.

    این پروژه که منابع تولید 3.1 میلیون تن لیتیوم را به اثبات رسانده‌است،  نیاز به یک تکنیک استخراج جدید دارد، زیرا هیچ عملیاتی از لیتیوم از خاک رس در هر نقطه از جهان وجود ندارد.
    برای این پروژه، شرکت Vancouver اعلام کرد که فرآیند آن، با سهامدار اصلی و تولید کننده Ganfeng Lithium تولید شده چین، می‌تواند کمتر از 24 ساعت باتری لیتیوم تولید کند.

    گفتنی است برای این طرح، یک معدن روباز به مدت 46 سال فعالیت خواهد کرد و 30،000 تن لیتیوم باتری سالانه در مرحله اول و 60،000 تن در مرحله دوم تولید خواهد شد. 

    لیتیوم یکی از 35 مواد معدنی است که ایالات‌متحده آن را برای اقتصاد و امنیت خود حیاتی فرض کرده‌است.گزارش اداره بازرگانی در اواسط ماه آگوست گزارش می دهد که توصیه هایی برای کاهش وابستگی به واردات برای این کالاها، از جمله تصویب مجوز و بررسی ساده، پیش بینی شده است.

    این شرکت گفت : " گردنه Thacker " می‌تواند از یک روند صدور مجوز تسریع شده بهره‌مند شود که از دستور فدرال برای افزایش تولید باتری‌های خانگی حمایت کند.

    لیتیوم امریکایی گفت که اولین مرحله ساخت و ساز Thacker Pass ، هزینه ای 581 میلیون دلاری خواهد داشت و حدود 21 ماه زمان برده و تولید در سال 2022 انجام می شود. مرحله دوم نیز با هزینه تخمین زده شده 478 میلیون دلار، برای سال 2025 برنامه ریزی شده  و تولید در سال 2026 خواهد بود.

    تام هاجز ، مدیر اجرایی ارشد آمریکا، در بیانیه‌ای گفت : " ما به عنوان یک پروژه لیتیوم - مستقر در ایالات‌متحده با اقتصاد قوی، انتظار داریم که Thacker Pass فرصت‌های مشارکت استراتژیک قابل‌توجهی را برای تسریع مسیر تولید به سمت تولید جذب کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر