مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران:

رشد عمودی صنایع فولادی، چرخه فولاد را به دردسر انداخت

عصر معدن- مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: رشد عمودی در صنایع فولاد ایران موجب شده است تا مشکلاتی بین صنایع بالادستی و پایین دستی فولاد ایجاد شود.;

رشد عمودی صنایع فولادی، چرخه فولاد را به دردسر انداخت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منصور یزدی زاده با بیان این مطلب در ادامه اظهار کرد: در حالی که کشورهای توسعه یافته درجهت توسعه همه جانبه صنعت فولاد خود بسیار تلاش کرده اند اما متاسفانه در کشور ما بیشتر به جنبه های کمی تولید فولاد توجه شده و جنبه های دیگر توسعه آن مغفول مانده است.
    وی افزود: قاعدتا هر جا صحبت از صنعت فولاد می شود بحث انرژی مطرح است و توجه به شاخص های انرژی یکی از آیتم های مهم در صنایع فولاد دنیا به حساب می آید.
    یزدی زاده با اشاره به نقش مهم فولاد در تولید ناخالص ملی کشورها تصریح کرد: رشد عمودی در صنایع فولاد ایران موجب شده تا مشکلاتی در صنایع بالادستی و پایین دستی فولاد ایجاد شود ولی خوشبختانه با شکل گیری ستاد زنجیره فولاد مشکلات این حوزه تا حد زیادی مرتفع شده است.
    مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران اظهار کرد: با توجه به هدف گذاری انجام شده برای رسیدن به تولید 55 میلیون تن فولاد در افق 1404 پیش بینی می شود که با رشد اقتصادی 4 درصد و رشد جمعیت 90 میلیون نفری، به سرانه 350 کیلوگرم دست یابیم.
    وی اذعان کرد: از آنجایی که در مواد اولیه صنایع فولاد دچار کمبود هستیم، تمام توجه خود را برای اکتشاف معادن جدید و همچنین کاهش صادرات مواد اولیه تا حد ممکن به کار بسته ایم.
    یزدی زاده با بیان اینکه بهترین نقطه برای ایجاد کارخانه های فولاد جنوب کشور است گفت: امیدواریم با برنامه ریزی های  انجام شده در سازمان ایمیدرو میزان کمبود ما در حوزه خاک و کنسانتره مورد نیاز فولاد در آینده تامین شود.
    مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران در پایان تاکید کرد: در حوزه زنجیره فولاد بر اساس مطالعاتی که در طرح جامع انجام شده است تا مرحله تولید فولاد خام پیش رفته ایم و برنامه های مختلفی برای توسعه صنایع پایین دستی فولاد طرح ریزی شده که در آینده موجب افزایش کیفی صنعت فولاد در کشور خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر