چشم‌بادامی‌ها در تولید فولاد هم رکورد زدند

عصر معدن- چین که بیش از نیمی از فولاد جهان را تامین می‌کند، در ژوییه که فولادسازان فعالیتشان را برای سود بردن از حاشیه سود مطلوب افزایش دادند، رکورد جدیدی در تولید به ثبت رساند.;

چشم‌بادامی‌ها در تولید فولاد هم رکورد زدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، آماری که از سوی اداره ملی آمار چین منتشر شد، نشان داد تولید فولاد خام این کشور در ژوییه بر مبنای سالانه 7.2 درصد رشد کرده و به 81.24 میلیون تن رسیده است. نرخ تولید روزانه 2.62 میلیون تن در مقایسه با رکورد تاریخی 2.673 میلیون تن در ژوئن بود. تولید فولاد چین در هفت ماه نخست امسال 6.3 درصد رشد کرد و به 532.9 میلیون تن رسید.
    طبق گزارش گلدمن ساکس، فولادسازان چینی با فراتر بردن فعالیت کوره‌های فولادسازی از حد معمول، محدودیت‌های تولیدی که از سوی دولت تحمیل شده بود را جبران کرده‌اند. حاشیه سود با افزایش قیمت‌ها بالا رفته و وعده سیاستگذاران برای افزایش سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی، دورنمای تقاضا را روشن کرده است.
    چین که بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان است اصلاحاتی را در دو سال گذشته به اجرا گذاشته است که تحت آن، کارخانه‌های فرسوده و غیرقانونی تعطیل شده‌اند. همچنین تولید مناطق آلوده در فصل زمستان به شدت محدود شده است. با وجود این آمار رسمی نشان می‌دهد که تولید به رکورد بالایی رسیده است. بخشی از دلیل این افزایش تولید ناشی از استفاده کارخانه‌های فولادسازی از سنگ آهن مرغوب برای بالا بردن بهره‌وری و همچنین افزایش سهم فولاد قراضه در خوراک آنها از حدود 10 به 30 درصد است.
    اما همزمان تولیدکنندگان چینی با ریسک‌های فزاینده ناشی از تشدید تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا و کندی رشد اقتصادی روبرو هستند. بر پایه آمار گمرکی، صادرات فولاد چینی در هفت ماه نخست امسال 14 درصد افت کرد و به 41.3 میلیون تن رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر