رشد تولید فولادی‌ها در نیمه نخست امسال

عصر معدن- طبق آمار، در نیمه نخست امسال، روند افزایش تولید فولادی‌ها طی ماه‌های اخیر تا شهریور ماه ادامه یافت و در نهایت تولید صعودی مجموع شش ماهه نسبت به مدت مشابه سال گذشته را ثبت کرده است. مجموع تولید اقلام فولادی در شش ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۹ تا ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.;

رشد تولید فولادی‌ها در نیمه نخست امسال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه، تولید آهن اسفنجی بیشترین افزایش تولید را معادل 20 درصد داشته‌ و در مقابل کمترین میزان افزایش را مجموع مقاطع طویل فولادی آن‌هم به میزان 9 درصد به خود اختصاص داده‌ است.

    در مجموع طی این مدت مقاطع طویل فولادی تولید شده معادل پنج میلیون و 790 هزار تن ثبت شده که نسبت به پنج میلیون و 314 هزار تن تولیدی طی نیمه نخست 1400، رشد 9 درصدی داشته است.

    پس از آن 10 میلیون و 317 هزار تن محصولات فولادی و چهار میلیون و 527 هزار تن مقاطع تخت فولادی و تولید شده که به‌ترتیب تولید محصولات فولادی 11 درصد و تولید مجموع مقاطع تخت فولادی 14 درصد بیشتر از میزان تولید آن‌ها در  شش ماهه ابتدایی 1400 است. در نیمه نخست سال گذشته به ترتیب 9 میلیون و 281 هزار تن محصولات فولادی و سه میلیون و 967 هزار تن مقاطع تخت فولادی به تولید رسیده بود.

    شمش فولاد (فولاد میانی) نیز با افزایش 19 درصدی تولید از 12 میلیون و 994 هزار تن در مدت شش ماهه ابتدایی سال گذشته، به 15 میلیون و 395 هزار تن در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

    در نهایت نیز تولید آهن اسفنجی با بیشترین میزان افزایش تولید از 14 میلیون و 787 هزار تن طی مجموع شش ماه نخست 1400 به 17 میلیون و 692 هزار تن در نیمه نخست 1401 رسیده است که نشان از رشد 20 درصدی تولید این محصول معدنی/ فولادی دارد.

    همانطور که پیش از این نیز اعلام شده است، مدیریت توزیع و محدودیت برق صنایع طی تابستان سال جاری موجب شد تا همچون تابستان سال گذشته، قطعی برق صنایع بزرگ همچون فولادی‌ها و سیمانی‌ها بر روند تولید تاثیرگذار نباشد و خللی از این حیث ایجاد نکند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر