سرعت اکتشاف معدن در کشور افزایش یابد

عصر معدن- معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه سرعت اکتشاف معدن و فعالیت‌های مربوط به آن کم است و باید تقویت شود گفت: اگر کار اکتشاف معدن و شناسایی آن‌ها انجام شود و در راستای توسعه قرار گیرد، جوانان دیگر بیکار نخواهند بود.;

سرعت اکتشاف معدن در کشور افزایش یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، راضیه لک  در دیدار با کارکنان حوزه زمین‌شناسی لرستان اظهار داشت: وضعیت کنونی کشور به‌گونه‌ای است که ظرفیت دولت پرشده و دیگر نمی‌شود جوانان به کار دولتی فکر کنند.

    وی با بیان اینکه البته شغل دولتی هم دیگر مفهومی ندارد، افزود: کار دولتی تعداد محدودی شغل است که با شرایط دشوار آزمون و... امکان‌پذیر است و البته ورود به آن‌هم مشکل است.

    رئیس سازمان زمین‌شناسی کشور با اشاره به اینکه جوانانی که نیروی خلاق هستند هم فقط به کار دولتی فکر می‌کنند، خاطرنشان کرد: این افراد تمام توانمندی‌هایشان را به کار می‌گیرند که به کار دولتی ورود کنند.

    لک با بیان اینکه مسؤلان باید طوری برنامه‌ریزی کنند که وابستگی به کار دولتی را کم شود، تصریح کرد: باید به دنبال این باشیم که جوانان ما به اشتغال‌زایی و کارآفرین فکر کنند و این مهم، هنری است که مسؤلین کشور باید آن را انجام دهند.

    وی با بیان اینکه دانشگاه‌های رده پنجم در دنیا در حال شکل گرفتن است افزود: در این دانشگاه‌ها که خاص هستند دیگر دانشجو را تربیت نمی‌کنند که فقط یک علم خاصی را فرابگیرد بلکه دانشی می‌آموزند که هنگام فارغ‌التحصیلی آن دانشجو یک کارآفرین شده باشد.

    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت خاطرنشان کرد: باید به سمتی برویم که دانشگاه‌های رده دوم ایران به این سمت حرکت کند.

    لک افزود: فاصله زیاده با دانشگاه‌های رده پنجم داریم ولی باید به این سمت حرکت کنیم.

    وی همچنین با بیان اینکه موضوع معدن و صنایع معدنی یکی از ظرفیت‌های مهم در راستای اشتغال‌زایی است، افزود: اگر کار اکتشاف معدن و شناسایی آن‌ها انجام شود و در راستای توسعه قرار گیرد، جوانان دیگر بیکار نخواهند بود.

    رئیس سازمان زمین‌شناسی کشور گفت: سرعت اکتشاف معدن و فعالیت‌های مربوط به آن کم است و باید تقویت شود؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای معادن تلاش زیادی می‌کند و روی بخش معدن زحمات زیادی متحمل می‌شود.

    وی بیان کرد: امیدواریم همکاری تنگاتنگی بین ما و بخش خصوصی صورت بگیرد و با همکاری بخش خصوصی‌هایی که بنیه مالی قوی دارند بتوانیم کارهای اکتشافی که در راستای توسعه و اشتغال‌زایی است را انجام دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر