مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صمت خبرداد:

پرداخت مبالغ تبصره ۲ و ۳ ماده ۶ قانون معادن به صورت برخط انجام می‌شود

عصر معدن- مدیر کل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت ،‌ معدن و تجارت از پرداخت مبالغ تبصره ۲ و ۳ ماده ۶ قانون معادن به صورت برخط خبر داد.;

پرداخت مبالغ تبصره ۲ و ۳ ماده ۶ قانون معادن به صورت برخط انجام می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از  شاتا اسدلله کشاورز با بیان اینکه از این پس درآمد حاصل از تبصره 2 و 3 ماده 6 قانون معادن به صورت برخط از طریق سامانه کاداستر معادن به حساب خزانه بانک مرکزی واریز می‌شود افزود : با راه اندازی فرایند پرداخت الکترونیکی در سامانه کاداستر معادن و با حذف بانک‌های عامل در پروسه پرداخت، معدنکاران می توانند مبالغ تبصره 2 و 3 ماده 6 قانون معادن را به صورت برخط به حساب بانک مرکزی واریز کنند .

    وی یادآور شد : این اقدام در راستای اجرای ماده 94 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه و مفاد ماده 37 قانون محاسبات عمومی و بخشنامه معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور صورت گرفته است.

    به گفته کشاورز ، با ابلاغ مبالغ تبصره 2 و 3 ماده 6 قانون معادن در سال 98 از سوی شورای عالی معادن تغییرات مبالغ جدید به منظور صدور و تمدید پروانه‌های اکتشاف بر روی سامانه کاداستر معدنی اعمال شده است .

    وی همچنین اعلام کرد : اصلاحیه مابه‌التفاوت پروانه‌های صادره و تمدیدی تا تاریخ ابلاغ رأی مذکور نیز متعاقباً از طریق سامانه کاداستر به دارندگان آن ابلاغ خواهد شد.

    گفتنی است در سال 94 سیستم کاداستر برای ثبت محدوده ها و به عنوان بخشی از طرح ایجاد سامانه اطلاعات مکانی وزارت صنعت، معدن و تجارت عملیاتی شد.

    نمایش برخط محدوده های معدنی در کشور، ثبت درخواست های اکتشافی در کل کشور به طور برخط بدون محدودیت زمانی، صدور پروانه اکتشاف، گواهی کشف و پروانه بهره برداری، تمدید پروانه اکتشاف و انتقال آن، ابطال و انتقال یا سلب صلاحیت گواهی کشف، انتقال یا سلب صلاحیت پروانه بهره برداری و صدور مجوز برداشت به دلیل بی کفایتی ذخیره و نیز پرداخت درآمد حاصل از تبصره 2 و 3 ماده 6 قانون معادن از سوی معدنکاران فهرست خدمات سامانه کاداستر معادن را تشکیل می دهد

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر