رییس سازمان صمت لرستان خبر داد:

شناسایی ۵۸ محدوده معدنی جدید در لرستان

عصر معدن- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از شناسایی ۵۸ محدوده معدنی با ظرفیت‌های بسیار خوب در نقاط مختلف استان خبر داد.;

شناسایی ۵۸ محدوده معدنی جدید در لرستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، محمدرضا صفی خانی با بیان این مطلب، افزود: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) سال گذشته طرح پتانسیل یابی مواد معدنی استان های زاگرس نشین را در دستور کار قرار داد و لرستان نیز به عنوان یک منطقه مستعد در این زمینه مورد توجه قرار گرفت.

    وی تصریح کرد: این اقدام در 40 سال گذشته انجام نشده بود که در راستای آن تیم کارشناسی و مشاوران ایمیدرو مراحل مقدماتی و مطالعاتی طرح را در استان اجرا کردند و اکنون مرحله نمونه برداری در حال انجام است.

    رییس سازمان صمت لرستان ادامه داد: پس از پایان نمونه برداری تا اواخر مهرماه، گزارش نهایی از نوع مواد معدنی و جزییات آنها ارائه می شود و طرح وارد مرحله اجرایی و واگذاری به افراد واجد صلاحیت خواهد داشت.

    صفی خانی اضافه کرد: 2 طرح تولید کاغذ از سنگ الیگودرز و هیدراته پلدختر با مشارکت ایمیدرو در استان فعال است که این نقاط از نظر اقتصادی مطلوب هستند و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وارد فاز صدور پروانه بهره برداری و اکتشاف می شود.

    وی عنوان کرد: با بهره برداری از این محدوده ها و استقرار صنایع معدنی در لرستان تحول قابل توجهی در اقتصاد این حوزه و اشتغال استان رقم خواهد خورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر