مدیر کل اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:

همراهی ایمیدرو و بخش خصوصی در مطالعه پهنه ها

عصر معدن- مدیر کل اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر ۱۶۱ پهنه داریم که ۳۰ مورد آن به دلیل مشکلات محیط زیستی واگذار نشده اما باقی آن واگذار شده است.;

همراهی ایمیدرو و بخش خصوصی در مطالعه پهنه ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، اسدالله کشاورز در نشست کمیته اکتشاف خانه معدن ایران، اظهار کرد: در دولت احمدی نژاد ایده هایی مطرح می شد که به ضرر بخش معدن بود و سرمایه گذاری بخش خصوصی را تحت الشعاع قرار می داد.
    وی در ادامه با اشاره به اینکه،  از اواخر سال 91 تصمیم گرفتیم که فاز پهنه بندی را تعریف کنیم، بیان کرد: در حال حاضر 161 پهنه داریم که 30 مورد آن به دلیل مشکلات محیط زیستی واگذار نشده اما باقی آن  واگذار شده و بخش خصوصی همچون شرکت کالسیمین و گل گهر و غدیر مشغول کار هستند.
    کشاورز تصریح کرد: اکنون 80 مورد از پهنه ها کاملا آزاد شدند و بالغ بر 600 آنومالی بدست آمده که 400 مورد توسط ایمیدرو بوده است. این موضوع حرکت خوبی بوده که در این 4 سال انجام شده و همت ایمیدرو و بخش خصوصی نیز در مطالعات پهنه ها به ما کمک کرده است.
    به گفته مدیر کل اکتشافات وزارت صمت، اکنون منابع طبیعی و محیط زیست مشکل داریم اما خوشبختانه در منابع طبیعی توانستیم به توافقاتی برسیم اما در لایه های پایین این سازمان دیدگاه های بسیار سطح پایین وجود دارد به همین دلیل در چند استان مشکلات بسیاری داریم.

    کشاورز بیان کرد: در خصوص نحوه واگذاری پهنه ها نیز باید بگوییم که بیشتر از طریق فراخوان بوده و مواردی که خواهان نداشته آن را به ایمیدرو دادیم.

    وی افزود: اعتقاد داریم که به اکتشاف نباید به عنوان هزینه نباید نگاه کرد . زیرا انجام فعالیت های اکتشافی و هزینه می تواند به نفع بخش معدن کشور باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر