مدیرکل صمت استان خبر داد:

انجام مطالعات فلزی چهار شهرستان لرستان توسط ایمیدرو

عصر معدن- مدیرکل صمت لرستان گفت: ایمیدرو مطالعات فلزی را در چهار شهرستان استان انجام داده است.;

انجام مطالعات فلزی چهار شهرستان لرستان توسط ایمیدرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهمن جعفری با بیان اینکه یکی از کارهایی که در دولت سیزدهم در لرستان انجام شده موضوع اکتشافات معدنی است، اظهارکرد: علیرغم اینکه لرستان، استانی معدنی است اما متاسفانه ژئوفیزیک هوایی در این استان اتفاق نیفتاده و هنوز در مطالعات اکتشافی ضعف داریم.

    وی ادامه داد: نقاط معدنی لرستان را شناسایی کرده‌ایم و علیرغم اینکه در زون سند سیرجان قرار داریم با ایمیدرو رایزنی شده و مطالعاتی در استان انجام  و در این راستا دو پهنه تعریف شده است.

    مدیرکل صمت لرستان افزود: این پهنه‌ها شامل شهرستان الیگودرز، دورود، ازنا و بروجرد می‌شود و مطالعه این دو پهنه در حال حاضر تمام و به هفت زیرپهنه تبدیل شده و ایمیدرو فقط مطالعات فلزی را در استان انجام داده است.

    جعفری اضافه کرد: چهار مورد از این محدوده‌های فلزی در شهرستان الیگودرز و سه محدوده فلزی در بروجرد قرار دارد.

    این مسئول اضافه کرد: شش ماه طول کشید تا استعلام منابع طبیعی را برای صدور پروانه اکتشاف از منابع‌طبیعی استان برای فعالیت‌های بعدی ایمیدرو اخذ کنیم.

    وی بیان کرد: هم‌اکنون هفت محدوده لرستان در مرحله صدور پروانه اکتشاف با این امید که به استخراج مواد معدنی فلزی در استان برسیم.

    مدیرکل صمت لرستان اضافه کرد: ظرف ماه جاری پروانه اکتشاف را صادر خواهیم کرد و در ماه‌های آینده ایمیدرو مطالعات را تکمیل و گواهی کشف صادر خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر