وزیر صنعت، معدن و تجارت:

انقلاب معدنی در ایمیدرو محسوس است

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به اجرای برنامه های توسعه ای مختلف در ایمیدرو نظیر اکتشاف جدید، جذب منابع مالی با روش های نوین، نوسازی و تجهیز معادن و احیای معادن کوچک، انقلاب معدنی در این سازمان محسوس است.;

انقلاب معدنی در ایمیدرو محسوس است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، رضا رحمانی امروز در مجمع عمومی عادی سالانه ایمیدرو ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: امسال 7 محور برای سال رونق تولید در وزارتخانه در نظر گرفته شده و در آن 34 برنامه عملیاتی شده است.

    وی افزود: یکی از محورها، توسعه معادن و صنایع معدنی است که در آن، موضوعاتی همچون اکتشاف، تکمیل زنجیره فلزات اساسی، توسعه معادن کوچک و غیره مطرح است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آغاز نهضت ساخت داخل در کشور، گفت: این روند، اقدام بزرگی است که می تواد صنعت را بالیده و فعال کند و اشتغال را تحت تاثیر محسوسی قرار دهد. خوشبختانه در این میان، شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها وارد شده اند.

    وی افزود: قرار است تا سال 1400 به میزان 10 میلیارد دلار از بخش واردات به حوزه ساخت داخل اختصاص یابد. در این راستا، پیشنهاد کرده ایم در هر نمایشگاهی، پیوست ساخت داخل و بستر حضور شرکت های دانش بنیان فراهم شود.

    رحمانی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حفظ تولید، کار جهادی است، اظهار داشت: در وزارت صنعت، معدن و تجارت بر این موضوع تاکید کرده ایم و در همه روزهای هفته حتی تعطیلات، کار را ارجح دانسته ایم.

    وی ادامه داد: از نظر ما، سلامت کاری مهم است چرا که کار مقدس است. بنابراین مدیران اجازه ندهند کار آلوده شود.

    ایمیدرو و جایگزینی بخش معدن با نفت

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر قابلیت جایگزینی بخش معدن با نفت را جدی گرفته ایم، گفت: ایمیدرو به عنوان یکی از جلوه های این موضوع، قرار گرفته و علاوه بر آن، در بخش خصوصی نیز بر آن تاکید داریم.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه اغلب معادن در مناطق محروم است، سیاستی ابلاغ کرده ایم تا استخدام نیروها از بومیان منطقه باشد مگر اینکه نیاز به نیروی تخصصی باشد.

    رحمانی گفت: گردش های مالی واحدهای تولیدی باید در استان ها باشد. همچنین تامین تدارکات واحدهای تولیدی تا حد ممکن از همان مناطق انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر