استقبال رییس سازمان زمین شناسی از همکاری اکتشافی با بخش خصوصی

«لک» برای بخش خصوصی فرش قرمز پهن می کند

عصر معدن- رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران در سمینار آموزشی فناوری معدن و صنایع معدنی اظهار کرد: سازمان از امر اکتشاف یا زنجیره استقبال می کند و در نظر دارد اکتشاف را تا آخر به پیش ببرد.هرجایی که بخش خصوصی بخواهد وارد عمل شود محدوده هایی که در اختیار سازمان است را طبق قانون واگذار می کنیم.;

«لک» برای بخش خصوصی فرش قرمز پهن می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، راضیه لک بیان کرد:سابقه معدنکاری ایران جوان است و این برای کشور یک فرصت تلقی می شود تا پتانسیل های معدنی را مورد توجه قرار دهد.
    لک تصریح کرد:  ایران ذخای قابل توجهی همچون آهن مس سرب و روی طلا و نفت در اختیار دارد، درنتیجه  باید روی معدن تفکر و کار شود.
    وی ادامه داد: 13 منبع معدنی فلزی و 43 منبع غیر فلزی در کشور وجود دارد و 2درصد از تولید جهان را به خود اختصاص داده ایم.
    به گفته لک، در خصوص کروم موبلیدن و ارسینک رتبه 10 در جهان را در اختیار دارو و می توان به پتانسل های معدنی امید داشت.
    رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران بیان کرد:حدود 12هزار رخداد کانی زایی است که نشان میدهد ما در امر اکتشاف تنها به سطح توجه داشتیم، درنتیجه باید به ذخایر موجود در عمق توجه بیشتری صورت بگیرد.

    به گفته لک، سیاست های سازمان ورد به اکتشافات عمقی است و در زنجیره ارزش ابتدا باید در اکتشاف گام برداشت و به شناسایی معادن عمیق بپردازد.
    وی افزود: سازمان از امر اکتشاف یا زنجیره استقبال می کند و در نظر دارد اکتشاف را تا آخر به پیش ببرد.هرجایی که بخش خصوصی بخواهد وارد عمل شود محدوده هایی که در اختیار سازمان است را طبق قانون واگذار می کنیم. ما رسیک ابتدایی اکتشاف را از بین می بریم.

    لک ادامه داد: ایران با 15 کشور همجوار است و این موضوع فرصتی برای صادرات مواد معدنی خواهد بود.

    وی تصریح کرد: سازمان زمین شناسی با سابقه 56  ساله در بخش زمین شناسی کار کرده است. همچنین در سال های مختلف برخی کشورها در حوزه اسیا و افزیفا و امریکای لاتین همکاری داریم. از سویی دیگر در داخل کشور نیز با سازمان ایمیدرو وزارتخانه همکاری داریم.
    وی در پایان تاکید کرد:پوشش یک 25هزارم در مناطق اولویت دار اکتشافی و مخاطرات انجام می شود

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر