صدور پروانه اکتشاف ۵ محدوده معدنی برای ایمیدرو در آذربایجان شرقی

عصر معدن-مدیر کل صمت آذربایجان شرقی از صدور پروانه اکتشاف ۵ محدوده معدنی در استان برای سازمان ایمیدرو خبر داد.;

صدور پروانه اکتشاف ۵ محدوده معدنی برای ایمیدرو در آذربایجان شرقی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمدجعفر عظمائی با بیان این که ایمیدرو یکی از سازمان‌های توسعه‌ای وزارت صمت در بخش معدن و صنایع معدنی است؛ گفت: در قالب جلسات شورای معادن استان و با نظر مساعد منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست، امکان اقدامات اکتشافی بدون تخریب برای ایمیدرو در محدوده‌های معدنی استان فراهم شد.

    وی افزود: اقدامات اکتشافی برای توانمندسازی بخش معدنی استان، یکی از مهمترین برنامه‌های اقتصادی استان است که در این ارتباط بهره مندی از ظرفیت ایمیدرو با همکاری همه ذینفعان عرصه‌های معدنی، هم افزایی، کارآمدی، رونق کسب و کار و توسعه پایدار این بخش را در پی دارد.


    افزایش سرعت فعالیت های اکتشافی

    مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: بر این اساس با مجموعه ایمیدرو، تفاهم نامه‌ای برای اکتشاف پهنه‌های معدنی در استان منعقد شد که تا همین چند ماه قبل پیشرفت مطلوبی نداشت؛ اما در ماه‌های اخیر، تعامل با مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی، اعم از منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست، زمینه مساعد فعالیت‌های اکتشافی را فراهم کرد.

    عظمایی افزود: از مجموع 9 محدوده معدنی مربوط به پهنه چاراویماق، پروانه اکتشاف برای پنج محدوده معدنی برای ایمیدرو صادر و یک محدوده دیگر نیز در حال صدور است و همچنین زمینه صدور پروانه اکتشاف برای 3 محدوده دیگر از پهنه معدنی یادشده نیز فراهم شد.

    دبیر شورای معادن استان تصریح کرد: فعالیت‌های اکتشافی ایمیدرو، گام اول توسعه صنایع معدنی استان است و امیدواریم در بازه زمان کوتاه و بر اساس یافته‌های علمی، ضمن شناسایی مواد معدنی ارزشمند و ایجاد صنایع پایین دستی، شاهد رونق اقتصادی و اشتغال بیشتر و پایدار باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر