وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد :

ارزش محصولات معدنی به ۲۰ میلیارد دلار در سال می رسد

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر حرکت جهشی در بخش معدن و صنایع معدنی گفت: : ارزش محصولات معدنی دست کم سالانه ۲۰ میلیارد دلار است که رقم کمی نیست، از سوی دیگر اگر امکان تولید این محصولات در داخل را نداشتیم، باید واردات انجام می دادیم که شرایطش وجود نداشت.;

ارزش محصولات معدنی به ۲۰ میلیارد دلار در سال می رسد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، رضا رحمانی در دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با رویکرد رونق تولید که با موضوع پایش برنامه های بخش معدن و صنایع معدنی برگزار شد، گفت:‌ ظرفیت بزرگی در بخش معدن و صنایع معدنی وجود دارد و به همین دلیل توسعه این بخش را در اولویت امسال وزارتخانه قرار دادیم.

    رحمانی افزود: انقلاب معدنی از تغییر فکر و گفتمان حاصل می شود و در این خصوص باید ایمیدرو، معاونت معدن و صنایع معدنی وزارتخانه ورود کنند و همچنین در حوزه اطلاع رسانی و رسانه ای نیز برای جا انداختن این مسئله فرهنگ سازی شود.

    او با بیان اینکه بخش معدن ظرفیت کسب درآمد به اندازه بخش نفت را دارد و می تواند جایگزین این صنعت شود، اظهار کرد: بخش معدن بر خلاف نفت اثر پذیری کمتری از تحریم ها دارد و سرمایه گذاری در این حوزه و تولید محصولات با ارزش افزوده می تواند آبادانی و اشتغال را برای کشور به همراه داشته باشد.

    رحمانی با تاکید بر اینکه اکتشاف معدن در اولویت قرار دارد، گفت: تولید از مرحله اکتشاف آغاز می شود و امسال باید این بخش را تقویت کنیم.

    او اضافه کرد: در بخش هایی همچون وحدت فرماندهی پروژه های معدنی و آزادسازی پهنه ها مواردی وجود دارد که باید اصلاح شود، همچنین تصمیماتی که در سطح وزارتخانه اتخاذ می شود باید به درستی به سطوح میانی و پایینی منتقل شود که بعضا نواقصی در این خصوص مشاهده می شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به طرح اکتشاف و نوسازی معادن گفت: برای این حوزه باید با استفاده از بودجه های وزارتخانه، کار را پیش ببریم و در جایی که با مشکل مواجه هستیم نیز به دنبال راهکارهایی همچون استفاده از صندوق توسعه ملی، انتشار اوراق و... باشیم.

    اجرای نقشه راه معدن و صنایع معدنی، اجرای پروژه توسعه فعالیت های اکتشافی، پروژه احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس به تعداد150 معدن، پروژه تکمیل زنجیره ارزش فلزات اساسی و تجهیز و نوسازی معادن کشور سرفصل های برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بخش معدن در سال 98 است که امروز با حضور معاونین و مدیران مربوطه به ریاست مقام عالی وزارت بررسی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر