رحمانی در نشست روسای سازمانی استانها:

فعالیت‌های معدنی می‌تواند جایگزین درآمد نفتی شود

عصر معدن-وزیر صنعت ، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت افزایش سهم معدن ازGDP گفت: حوزه معدن یکی از ظرفیت هایی است که می تواند جایگزین درآمد نفتی شود.;

فعالیت‌های معدنی می‌تواند جایگزین درآمد نفتی شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، به گزارش شاتا، رضا رحمانی در گردهمایی روسای سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت استانهای کشور اعلام کرد: از امروز ثبت سفارش ها به روسای سازمانهای صنعت ،‌معدن و تجارت استانی تفویض اختیار می شود و هر واحد تولیدی باید به استان مربوط مراجعه کند و تنها اعداد واقعی مورد نیاز واحدهای تولیدی برای تامین مواد اولیه باید تایید شوند.

    وی افزود:رییس جمهور تاکید زیادی بر تفویض اختیارها دارد و حتما از این به بعد استانها محور تصمیمات وزارت صمت خواهند بود .
    وزیر صنعت تاکید کرد: غیراز بخش هایی که طبق قانون تکلیف است و مستقیم به خود ما واگذار شده ، اصل بر این است که سایر وظایف درحیطه معاونت ها و ستاد به استانها تفویض شود و هر کجا لازم است وزیرامضا کند، حتما انجام می شود .

    رحمانی با تاکید براینکه همزمان با این روند اصلاح ساختار را هم شروع کرده ایم ،تصریح کرد: اعتقاد جدی دارم مجموعه خانواده وزارت صمت می تواند در حل مشکلات اساسی کشور تاثیر بگذارد و با توجه به سهم این بخش در GDP و اشتغال مردم و تاثیر در حوزه های دیگر، کارهای زیادی برای انجام هست که با مشارکت بخش خصوصی می توان انجام داد.

    وی در ادامه به پتانسیل های موجود در حوزه معدن اشاره کرد وافزود: حوزه معدن یکی از ظرفیت هایی است که می تواند جایگزین درآمد نفتی شود اما سهم1.1 درصدی آن از GDP سهم شایسته‌ای نیست، همچنین معاونت معدنی نیز نباید کار اجرایی انجام دهد بلکه باید سیاستگذاری بر عهده این معاونت باشد .

    رحمانی با بیان اینکه امسال در تبصره 18 یارانه برای تولید اختصاص یافته است و باید سریع روان سازی شود، گفت: اینکه واحد فعال تولیدی به دلیل نبود نقدینگی تعطیل شود درواقع ظلم به صنعت است و باید تامین منابع صورت گیرد.

    وی با اشاره به واردات بدون انتقال ارز افزود: برای این منظور 300 میلیون یورو در اختیار داریم و در مواردی که نیازسریع به واردات بدون ثبت سفارش هست باید سریع انجام شود و واحدها می توانند بدون ثبت سفارش درمناطق آزاد مبادرت به واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیازکنند و سپس تسهیلات ورود فراهم شود

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر