وزیر صنعت: مدیران ۲۴ ساعته فعال باشند

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت که در مجمع عمومی سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) حاضر شده بود، موضوع‌هایی را مطرح کرد که مبتلابه بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی است؛ یکی از آنها خداحافظی با مدیران ناکارآمد است.;

وزیر صنعت: مدیران ۲۴ ساعته فعال باشند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، رضا رحمانی 53 ساله که آبان ماه 97 موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی برای وزارت صنعت، معدن وتجارت شد، معتقد است: امروز برای حفظ تولید باید کار جهادی انجام شود و مدیران 6 روز هفته باید فعالیت 24 ساعته داشته باشند و روز جمعه هم با هماهنگی در استراحت در دسترس باشند.

    وزیر صنعت این مطلب را خطاب به مدیران و مسئولان ذیربط در مجمع عمومی ایمیدرو گفت: امروز در گستره فعالیت این وزارتخانه مساله ضرر قابل پذیرش نیست و با مدیران ناکارآمد چاره ای جز خداحافظی نداریم.

    رحمانی که محوریت مباحث خود را در ارتباط با بخش معدن وصنایع معدنی برگزیده بود، خاطرنشان ساخت: هویت اصلی معادن کشور مربوط به مناطق محروم و کم برخوردار است، بنابراین مردم ساکن در پیرامون معادن باید فعالیت معدن را حس کنند و در ابعاد زندگی به باور این مهم برسند.

    وی تاکید کرد: معدن و صنایع معدنی که در مناطق دور افتاده و یا کمتر برخوردار واقع شده، برای استخدام و جذب نیرو باید اولویت نخست را به افراد بومی و محلی بدهد، مگر آنکه یک نیروی و متخصص و ویژه باشد و در محل قابل جذب نباشد.

    وزیر صنعت در کنار پرداختن به موضوع مهم رونق بخشیدن به فعالیت معدن و از آن جایگزینی برای درآمدهای نفت گفت: سرعت بخشیدن و شتاب دادن به فعالیت های معدنی در کنار ساخت داخلی به عنوان یک حرکت بزرگ باید دنبال شود و لازم است شرکت های دانش بنیان وارد کار شوند.

    رحمانی موضوع اشتغال قومی و قبیله ای در دستگاه های اجرایی را به انتقاد گرفت و گفت: بدترین شکل در دستگاه های اجرایی اینکه همزمان با انتصاب یک استاندار، همه نیروها عوض می شوند و این پدیده باید تغییر کند.

    وی غیر مستقیم به موضوع کارشکنی و معارضین محلی در برخی از مناطق معدنی پرداخت و گفت: اینکه مردم محلی به کار معدن بدبین هستند و شکایات و مراجعاتی به دستگاه های اجرایی دارند، ناشی از روش غلط برخی از مجریان و بهره برداران معدنی است.

    رحمانی افزود: دلیلی ندارد که یک شرکت بهره بردار معدنی به جای گشایش حساب در بانک استان محل فعالیت، حساب را در مرکز داشته باشد و گردش مالی در بانک پایتخت باشد، درحالی که افزایش سپرده بانک استانی، امکان اعطای تسهیلات را ارتقا می بخشد و به این ترتیب مردم از خدمات بیشتر بانک استان بهره مند می شوند.

    وی تاکید کرد: امروز از دیدگاه وزارت صنعت، این سیاست قابل پذیرش نیست و بنابر آمارهای منتشر شده، پایتخت 65 درصد از مجموع کل سپرده ها را به خود اختصاص داده و این درست نیست و یکی از راه حل ها اینکه منابع در سطح استانها توزیع شود.

    وزیر صنعت که تازه سر دردلهایش با اهالی بخش معدن باز شده بود، این را هم گفت: مساله تامین و تدارک اقلام مورد نیاز معدنکاران و معدن باید از همان محل انجام شود، به جای اینکه اقلام خوراکی معدنکاران و پشتیبانی معدن از پایتخت انتقال یابد، در محل تامین شود و مردم محلی که اینها را ببینند، حمایت از فعالیت معدن بیشتر خواهد شد.

    به گفته رحمانی آنچه که بیان می شود در ارتباط با مشارکت مردم در مناطق محروم، در ابعاد مختلف می تواند پیاده سازی شود و به این ترتیب همگرایی و همپوشانی مردم را نیز به دنبال خواهد داشت و این سیاست مورد پذیرش همگانی است.

    وی اضافه کرد: امروز درصد سلامت وزارت صنعت بالاست و آنچه که در گذشته سفارش بوده، باید اصلاح شود و در عین حال اصلاح ساختار آغاز شده و باید تداوم پیدا کند.

    وزیر صنعت باردیگر خطاب با حاضران در مجمع عمومی ایمیدرو اظهار داشت: میزان بازدهی شرکت های مختلف با عملکردش باید سنجیده شود و کارآمدی و کارایی شرکت های فعال در بخش معدن وصنایع معدنی اهمیت بسزایی دارد و چنانچه مشکلات و موانع را از سر راه برنداریم، برای چه پست مدیریت را در اختیار گرفته‌ایم.

    رحمانی خاطرنشان ساخت: ورود استارتاپ‌ها در عرصه صنعت، معدن وتجارت آسیب‌پذیری ما را کمتر و قدرت بیشتری را فراهم می‌سازد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر