مدیرکل صمت استان خبر داد:

شناسایی ۱۸ نوع ماده معدنی در لرستان

عصر معدن- مدیرکل صمت لرستان از شناسایی ۱۸ نوع ماده معدنی که عمدتاً غیرفلزی هستند خبر داد.;

شناسایی ۱۸ نوع ماده معدنی در لرستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهمن جعفری اظهار کرد: لرستان دارای سه زون زمین‌شناسی بوده که ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

    وی با بیان اینکه لرستان دارای سنگ‌های تزئینی مانند چینی، مرمریت، گرانیت و ماده معدنی منحصر به فرد کربنات کلسیم است که 99 درصد خلوص دارد، اضافه کرد: این پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

    مدیرکل صمت لرستان از شناسایی 18 نوع ماده معدنی در استان خبر داد و افزود: این مواد معدنی عمدتاً غیرفلزی هستند.

    جعفری در ادامه از صدور 12 پروانه بهره‌برداری، احیای پنج معدن در استان خبرداد و افزود: ساماندهی و تعیین همه محدوده‌های اکتشافی و دوره اکتشاف و ثبت آنها در محدوده کاداستر از جمله اقدامات اداره کل صمت لرستان در سال گذشته بوده است.

    وی بیان کرد: در سال گذشته نیز سنگ آهن در شهرستان الیگودرز مورد استخراج قرار گرفت که برای آن پروانه بهره‌برداری از سوی صمت صادر شده است.

    مدیرکل صمت لرستان با اشاره به فرآیند صدور مجوزها در بخش معدن، اضافه کرد: با توجه به قانون معادن هنگامیکه یک سرمایه‌گذار محدوده معدنی را برای اکتشاف انتخاب می‌کند چنانچه آن محدوده دارای ماده معدنی باشد ظرف یک سال گواهی کشف برای او صادر خواهد شد و با توجه به میزان خلوص ماده معدنی مورد نظر، ماشین‌آلات و تجهیزات نصب و پروانه بهره‌برداری برای سرمایه‌گذار صادر و نظارت لازم انجام می‌شود.

    جعفری در خصوص وجود معدن مس در شهرستان‌های سلسله و دلفان گفت: یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی اداعا کرده که در این منطقه مس وجود دارد وبرای اکتشاف در زمینی به مساحت 200 هکتار هماهنگی‌های لازم انجام شده اما تاکنون هیچ‌گونه گزارش پایان عملیات اکتشاف را اعلام نکرده است که میزان خلوص این ماده معدنی چقدر است؟ به محض اعلام پایان اکتشاف، این مهم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

    وی در ادامه از پایش معادن معدنی لرستان خبر داد و با بیان اینکه در سالجاری وزارت صمت در سراسر کشور یک مأموریت به سازمان نظام مهندسی معدن واگذار شده و آن هم پیگیری جهت پایش معادن است، خاطرنشان کرد:  140 معدن فعال در لرستان وجود دارد  که همه آن‌ها در این طرح مورد پایش قرار می‌گیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر