برنامه وزیر پیشنهادی صنعت، به سهم معدن در تولید ملی می‌افزاید

عصر معدن- سرپرست سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: ارزیابی دقیق کمی فعالیت‌های معدنی، از محورهای اساسی برنامه «رضا رحمانی» وزیر پیشنهادی صنعت است که اجرای آن می‌تواند سرفصلی برای پوشش نقاط ضعف و افزایش سهم معدن در تولید ناخالص ملی باشد.;

برنامه وزیر پیشنهادی صنعت، به سهم معدن در تولید ملی می‌افزاید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا،اردشیر سعدمحمدی افزود: در این برنامه در ارتباط با زنجیره فولاد و صنایع معدنی که قسمت زیادی از آن با ایمیدرو فعالیت می‌کند، تکلیف تا افق 1400 مشخص است.
    وی اظهار کرد: همه صنایع معدنی در این برنامه به صورت جزئی بررسی و ارزیابی شده‌اند، به طور مثال افق 1400 در این برنامه برای سنگ آهن 107 میلیون تن پیش‌بینی شده که اکنون میزان تولید کشور در این محصول 80 میلیون تن است.
    معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو به ارزیابی سایر فلزات در این برنامه اشاره و اضافه کرد: افق کمّی کنسانتره، چدن، مس، شمش، آلومینیوم، مس، سرب و روی و بسیاری محصولات معدنی دیگر نیز در این برنامه به صورت جزئی مشخص شده است.
    سعدمحمدی تاکید کرد: در حوزه معدن اگر بتوانیم طبق برنامه ارائه شده بهره‌‌وری را برای کاهش قیمت تمام شده و افزایش تولید را به عنوان یک سرفصل قرار دهیم، به جرات می‌توان گفت اهدافی که در برنامه دیده شده محقق خواهد شد.
    وی گفت: فعالیت مستمر رحمانی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس و حضور وی در بدنه وزارت صنعت، معدن و تجارت، حاکی از آشنایی او با سازوکار شرکت‌های کوچک و بزرگ در این حوزه و برنامه‌ها، ایده‌ها و شرایط سیستم است و به همین دلیل برنامه‌ریزی در این حوزه را دقیق‌تر و با اشراف بیشتری انجام خواهد داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر