رئیس سازمان صمت استان خبر داد:

پایش ۱۴۰ معدن فعال در لرستان

عصر معدن- رئیس سازمان صمت لرستان از پایش ۱۴۰ معدن فعال در استان خبر داد.;

پایش ۱۴۰ معدن فعال در لرستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهمن جعفری با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در راستای پیگیری جهت پایش معادن لرستان، اظهار کرد: این جلسه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، دستگاه‌های نظارتی و امنیتی و سازمان نظام مهندسی معدن استان برگزار شد.

    وی ادامه داد: در سال جاری توسط وزارت صمت در سراسر کشور یک مأموریت به سازمان نظام مهندسی معدن واگذار شده و آن هم پیگیری جهت پایش معادن است.

    جعفری افزود: سازمان نظام مهندسی از توان علمی و تخصصی خوبی برخوردار است و همیشه در نظام بخشیدن به فعالیت‌های معدنی و صیانت از مواد معدنی و استخراج آن‌ها به عنوان یک بازوی اجرایی از آن استفاده می‌شود.

    این مسئول اضافه کرد: بحث نظارت بر معادن و صیانت از مواد معدنی از طریق تصویربرداری‌های هوایی با استفاده از پهباد توسط سازمان نظام مهندسی معدن لرستان انجام خواهد شد.

    وی افزود: با این کار از فعالیت‌های خارج از محدوده‌ها جلوگیری می‌شود و هم شفافیتی در بحث میزان استخراج معادن برای برآورد حقوق دولتی و سایر موارد به وجود می‌آید.

    رئیس سازمان صمت لرستان بیان کرد: مناقصه این طرح پایشی توسط نظام مهندسی معادن استان در دست اقدام است.

    وی اضافه کرد: همچنین در راستای رفع مسائل و مشکلات استان، توسعه زیرساخت‌ها و برق‌رسانی به معادن استان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

    جعفری تأکید کرد: در کل لرستان 140 معدن فعال داریم که همه آن‌ها در این طرح پایش می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر