نخستین معدن سنگ آهن لرستان بنام سردار شهید قاسم سلیمانی مزین شد

عصر معدن- معاون امور معدنی و اکتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: با توجه به همزمانی مراحل صدور گواهی کشف نخستین معدن سنگ آهن لرستان با شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، این مجموعه به اسم شهید بزرگوار، مزین و نامگذاری شد.;

نخستین معدن سنگ آهن لرستان بنام سردار شهید قاسم سلیمانی مزین شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، جمال مومیوند ، ذخیره قطعی این معدن را 50 هزار تن برشمرد و افزود: این معدن سنگ آهن با همین مقدار ذخیره احتمالی، در شهرستان الیگودرز قرار دارد و تا یک سال آینده بهره برداری می شود.

    وی ادامه داد: پیش از این تنها 2 ماده معدنی سرب و روی در استان کشف شده بود و با ثبت این معدن،تعداد معادن استان به 122 مورد افزیش یافته که انتظار می رود با توجه به زنجیره ارزش سنگ آهن، تحول قابل توجهی در حوزه معدنی استان ایجاد شود.

    وی با بیان اینکه کل اشتغال صنعت استان 20 هزار نفر و اشتغال فولاد مبارکه 40 هزار نفر است تصریح کرد:‌ در صورت بهره برداری از این معدن و ایجاد صنایع تبدیلی گام مهمی برای تولید ثروت و ایجاد اشتغال د لرستان برداشته می شود.

    معاون صمت لرستان فولاد، نورد، ورق، پرس و ابزار آلات را زیرمجموعه های زنجیره تولید سنگ آهن برشمرد و گفت:‌ فعال شدن زنجیره پایین دست، اشتغال و افزایش حقوق دولتی از دیگر آثار مثبت این معدن خواهد بود.

    اکنون 19 نوع ماده معدنی از معادن لرستان استخراج می شود که با آغاز کار بهره برداری از معدن آهن، این رقم به 20 مورد می رسد.
    ذخیره معادن استان 588 میلیون تن برآورد شده که عمده آن سنگ لاشه و تزیینی است و لرستان در حالی 2 درصد ذخیره سنگ کشور را دارد که حدود 6 درصد میزان استخراح کشور را دارا است.

    صبحگاه جمعه 13 دی‌ماه 1398 سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید که حمله فوق به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا صورت گرفت.

    در این حمله همراه با سپهبد شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از همراهان ایرانی سردار و رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر